در آیینی با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر 60 نفر از فعالان و برترین های عرصه فرهنگ و هنر شهرستان دیلم که پارسال موفق به کسب عنوان شده بودند با اهدای لوح و تندیس تجلیل شدند.
کد خبر: ۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 14 May 2015
تابناک بوشهر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: فرهنگ و توسعه دو رکن اساسی و مکمل هستند که ترکیب این دو مقوله به منظور ارج نهادن به افکار و رسوم ملی و بومی در هر جامعه ای است .

آنیتا مظفری افزود: توسعه فرهنگی باعث خودباوری در جامعه می شود و از طریق برنامه ریزی و اهمیت دادن به ارزش های ایرانی و اسلامی هنر متعالی و ارزشمند خواهد شد .

وی یادآورشد:فرهنگ زائیده تفکر فرد فرد جامعه است و تمامی افراد جامعه در بوجود آمدن آن سهیم هستند و این مختص به یک فرد یا یک نهاد نیست بلکه همه دستگاهها و افراد در پویایی آن باید تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: توقع از هنرمندان درسطح جامعه بالاست ولی هنرمندان با توجه به محدودیت هایی که دارند نقش خود را بخوبی نشان داده اند و پیام های اجتماعی را با ابزار هنری به ظهور می رسانند.

مظفری گفت:زمانی که از هنر در جهت اشاعه ترویج فرهنگ متعالی استفاده می کنیم یک روش صحیح است که می تواند با در نظر گرفتن یکدلی و یک زبانی و برنامه ریزی صحیح تولیدات فاخر را برای جامعه بوجود آورد .

وی افزود:کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد فرهنگی می تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات مادی هنرمندان داشته باشد و نباید صرفا از فرهنگ و هنر بعنوان یک مقوله مصرفی نگاه شود .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم نیز در این آیین با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری گفت : انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی در آثار هنری بروز یافته و بر آفرینش های هنری تأثیر گذاشته است .

عبدالصمد دشتی افزود : باتوجه به رویکرد دولت تدبیر امید درایجاد نشاط در جامعه، مسوولان و مردم بویژه هنرمندان و فعالان فرهنگی باید باتوجه در انجام امور فرهنگی و هنری تحقق شعار سال را سرلوحه اهداف و برنامه های خود قرار دهند .

وی یادآورشد:اولویت های فرهنگ و هنر این اداره درسال جاری جذب اعتبار برای ساخت گالری ، احداث مجتمع فرهنگی هنری شهر امام حسن و راه اندازی نمایندگی ارشاد بخش امام حسن است.

دشتی گفت : امسال همچنین شش جشنواره برگزار خواهد شد که جشنواره نمایشنامه نویسی دفاع مقدس در سالروز سوم خرداد نخستین جشنواره خواهد بود .

وی تصریح کرد : حوزه فرهنگ و هنر علیرغم اهمیتی که در جامعه دارد متاسفانه از جهاتی مورد کم لطفی قرار گرفته است .

در این آیین به پاس حمایت های فرماندار دیلم از برنامه های فرهنگی لوح سپاسی از سوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به قاسم قائدی اهدا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار