مدیرکل غله استان بوشهر گفت: هم اکنون ذخیره گندم، برنج و شکر در این استان انجام شده و هیچ مشکلی در زمینه تامین این کالاها در عید نورورز و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 26 February 2023

جمال زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به موجودی گندم استان بوشهر که ۱۵ هزار تن است و ۱۴هزار تن حال بارگیری برای انتقال به این استان مشکلی در زمینه تامین این محصول استراتژیک وجود ندارد.

وی ادامه داد: با اشاره به نزدیک بودن فصل خرید جدید گندم ( از اوائل اردیبهشت) با هیچ مشکلی از نظر ذخیره این محصول استراتژیک روبرو نخواهیم شد.

زارعی بیان کرد: همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سال زراعی جاری خرید ۱۰۶ هزار تن گندم در استان بوشهر در سال زراعی جاری پیش بینی شده است.

مدیرکل غله استان بوشهر اظهارکرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این ارتباط ۱۳ مرکز خرید گندم پیش بینی شده و افزون براین با تائیدیه استاندارد ۲ مرکز دیگر انتظار می‌رود شمار مراکز خرید در استان بوشهر به ۱۵ مرکز افزایش یابد.

وی با اشاره به تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۴۰ تن آرد معادل ۶ هزار کیسه برای استان بوشهر پیش بینی شده که نسبت به ۱۳۰ تن سال گذشته ۸۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زارعی یادآور شد: همچنین مکاتباتی در مورد ساعت کشیک نانوایی‌ها، کارخانه‌های آرد و شرکت حمل و نقل خلیج فارس در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط خاص و شمار قابل توجه مهمانان نوروزی در شهرستان گناوه ادامه داد: با توجه به معطل ماندن کامیون حمل آرد پشت ترافیک و بروز برخی مشکلات در نوروز گذشته با هماهنگی انجام شده امسال بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیسه آرد در انبارهای این شهرستان ذخیره شده است.

مدیرکل غله استان بوشهر گفت: افزون براین در زمان حاضر پنج هزار و ۵۰۰ تن برنج و یکهزار و ۵۰۰ شکر در این استان ذخیره سازی شده و با این ذخیره سازی مشکلی در عید و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

زارعی گفت: امسال تاکنون ۵۹۳ تن برنج هندی و ۲۹۷ تن برنج تایلندی،۱۷۶ تن شکر خانوار و ۵۶ تن شکر صنف و صنعت در استان بوشهر توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار