سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در یک ماه گذشته ۲۴۱ هزار دام بومی و صنعتی واکسینه شده و زمینه صادرات ۳۳۰۰ تن انواع آبزیان به خارج از کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 11 January 2023

مهدی تنگستانی‌مکان روز چهارشنبه در نشست با مسئولان اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: در یک ماه گذشته،۲۴۱ هزار راس دام علیه بیماری ها واکسینه شده اند که از این تعداد ۱۰۸ هزار رأس دام علیه بیماری‌های استراتژیک و ۱۳۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک بوده است.

وی افزود: موضوع نمونه برداری، نظارت و بازرسی از دام و طیور نیز به شکل مستمر در دستور کار این سازمان قرار دارد و پایش ها به گونه ای است که با مداخلات فوری، از همه گیری بیماری های دام و دام و انسان جلوگیری می شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: اعطای مجوز صادرات دام و آبزیان بر عهده این سازمان است و پس از نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم، مجوزهای قانونی صادر می شود.

تنگستانی‌مکان با اعلام نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم جهت صدور گواهی صادرات آبزیان استان بوشهر، یادآور شد: در ماه گذشته سه هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان از استان بوشهر به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، قطر، عمان، روسیه، ترکیه، مالزی، چین و روسیه، صادر شده است.

وی ادامه داد: امسال ۴۲۶ هزار و ۲۰ کیلوگرم میگو در مزارع پرورشی در زمان برداشت و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مورد نظارت و بررسی قرار گرفته است.

تنگستانی‌مکان با اشاره به نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان بوشهر تصریح کرد: نظارت بر کشتار یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی و کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ رأس دام کشتار سبک و سنگین انجام شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر یادآور شد: طی یک ماه اخیر تیم‌های بازرسی دامپزشکی ۱۲ هزار و ۶۵۹ مورد بازدید بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان بوشهر داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار