مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل در راستای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و توان متخصصان داخلی برنامه ویژه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 03 January 2023

به گزارش تابناک بوشهر،  محمد شکیبی روز سه شنبه در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری استان بوشهر اظهار کرد: در شرایط تحریمی، شرکت های دانش بنیان با توان و تخصص خود قابلیت بالایی برای تامین نیازها و تجهیزات بنادر دارند.

وی افزود: در چنین شرایطی می‌طلبد شرکت های دانش بنیان با ورود به حوزه های مختلف بنادر نسبت به شناسایی نیازها اقدام کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر می تواند آغازی بر همکاری های دوجانبه در راستای پیشبرد اهداف عالیه اداره کل بنادر و دریانوردی و پارک علم و فناوری باشد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای استفاده از ظرفیت و توان نخبگان و دانشگاهیان، انعقاد تفاهم نامه با مراکز مختلفی را به امضاء رسانده که این مهم با پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز قابلیت تحقق دارد.

شکیبی نسب اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب پارک علم و فناوری، اداره کل بنادر و دریانوردی آمادگی کامل دارد تا از همین امروز همکاری های لازم را با پارک اجرایی کند.

وی گفت: در گردهمایی های علمی نیز این دو مجموعه می توانند همکاری های مشترک و تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز گفت: زمینه سازی در جهت تقویت و تعمیق رویکردهای علمی، پژوهشی و فناورانه، تعامل و تبادل دانش و اطلاعات فیمابین کارشناسان و محققان دو طرف، همکاری در زمینه طراحی و اجرای طرح های فناورانه و کاربردی از جمله هدف های تعریف شده برای همکاری مشترک بین اداره کل بنادر و دریانوردی و پارک علم و فناوری خلیج فارس در استان بوشهر است.

ابوالحسن رزمی نیا افزود: همکاری در زمینه انتشار مقالات علمی حاصل از فعالیت های مشترک، همکاری در معرفی، عرضه و استفاده از محصولات دانش بنیان می تواند به عنوان دیگر سرفصل های همکاری مشترک بین طرفیت یاد شده باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی پردیس دریایی با هدف تقویت شرکت های تامین کننده قطعات و تجهیزات حوزه دریایی از دیگر رویکردهای حائز اهمیت برای همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

رزمی نیا اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی و پارک علم و فناوری خلیج فارس راه‌اندازی پردیس علم و فناوری هسته‌ای در این استان تصویب شده است.

وی گفت: در این زمینه راه اندازی پردیس تخصصی نیز در دستور کار است که انگیزه و تعامل اداره کل بنادر و دریانوردی اسان بوشهر در این بخش ستودنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار