مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازآغاز کشت خاکشیر در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود؛ بیش از ۲۵۰۰ هزار هکتار خاکشیر در اراضی دیم این شهرستان کشت شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 26 November 2022

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی در مرودشت از اوایل آذر شروع شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد.

امیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد کشت ۱۷۰۰ هکتاری خاکشیر در این شهرستان بودیم، تصریح کرد: با توجه به حمایت های دولتی و تحت پوشش قرار گرفتن این محصول در طرح جهش تولید در دیم زارها و تامین بخشی از تعرفه بیمه این محصول از سوی دولت و شرایط رطوبتی مطلوب، پیش بینی می شود؛ سطوح قابل توجهی از دیم زارهای این شهرستان زیر کشت این محصول برود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: عدم استفاده از سم، حداقل استفاده از کودهای شیمیایی، کشت بی خاکورزی یا کم خاکورزی، حداقل حرکت ماشین آلات در زمین، صرفه اقتصادی بالا، کشت در اراضی کم بازده ، جلوگیری از فرسایش و قرار گرفتن در تناوب از مزایای کشت خاکشیر است.

امیریان با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، افزود: شهرستان مرودشت بیش از ۶۰ درصد کل خاکشیر استان فارس را تولید می‌کند.

برچسب ها: کشت ، خاکشیر ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار