ناظر گمرکات خوزستان از صادرات بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد ریال کالای غیر نفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق خبر داد و گفت: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از گمرک شلمچه انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 26 November 2022

بهروز قره‌ بیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به صادرات از گمرکات خوزستان به کشور عراق اظهار کرد: در ۷ ماه امسال ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۹۲۷ تن کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان به کشور عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا از مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به عراق صادر شده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۹ درصد و از نظر وزنی ۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به ارزش کالاهای غیر نفتی صادرشده به عراق گفت: ارزش این کالاها بیش از ۱۵۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال بوده است.

قره بیگی با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از گمرک شلمچه به وزن یک میلیون و ۴۱۲ هزار تن بوده است، عنوان کرد: کالاهای غیرنفتی صادر شده به عراق از گمرکات آبادان، بندر امام خمینی (ره)، اهواز، خرمشهر، منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره)، چذابه و شلمچه به این کشور صادر شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش حجم صادرات از مرزهای خوزستان پس از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا افزود: در سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا روند صادرات با مشکلاتی مواجه شد و تا حدودی کاهش پیدا کرده بود اما اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از مرزهای خوزستان به کشور عراق گفت: مصالح ساختمانی، کلینکر، تره‌بار، مواد لبنی، آهن‌آلات، مواد غذایی، لوازم خانگی و الکترونیکی مهمترین اقلام صادراتی هستند.

برچسب ها: صادرات ، گمرکات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار