رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی اشاره و گفت: طبق این تفاهم نامه مقرر شده است ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی ایجاد شود که در صورت عملیاتی شدن، در کل کشور مشکل خوابگاهی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ 25 November 2022

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کاربری خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان در دوران کرونا را یکی از مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی دانست و گفت: تاکنون ۳۴ هزار واحد از این خوابگاه‌ها به چرخه خوابگاه‌داری بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا؛ مسعود گنجی در حاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه ملایر، اظهار کرد: اگر ۳۴ هزار واحد دیگر را برگردانیم، ۵۰ درصد دانشجویان تحت حمایت خوابگاه خواهند بود.

وی به ظرفیت ۲۱۶ هزار نفری خوابگاه دولتی مجردی و ۱۵۰۵ خوابگاه دولتی متاهلی در سطح کشور اشاره و مطرح کرد: ۳۴ هزار دانشجو نیز در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان تحت نظارت صندوق رفاه دانشجویان مستقر هستند.

گنجی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های مجردی از ۱۸۹ هزار نفر در سال گذشته، امسال به ۲۱۴ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: خوابگاه‌های متاهلی نیز از ۱۲۹۲ واحد در سال گذشته، امسال به ۱۵۰۵ واحد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۳۹۹۲ واحد خوابگاه متاهلی نیز برای سال آینده کلنگ زنی یا تعمیر می‌شود و تلاش می‌کنیم ۱۵۰۵ واحد خوابگاه متاهلی را به ۴۰۰۰ واحد برسانیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی اشاره و مطرح کرد: طبق این تفاهم نامه مقرر شده است ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی ایجاد شود که در صورت عملیاتی شدن، در کل کشور مشکل خوابگاهی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بازدیدی از خوابگاه‌های دانشگاه ملایر داشتیم و امروز نیز مجدد از دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی بازدید کردیم تا بررسی کنیم چه میزان از قول و قرار‌های بازدید قبلی عملی شده و چه مشکلات دیگری وجود دارد.

گنجی با اشاره به ۶۰۰۰ دانشجوی دانشگاه ملایر ادامه داد: از این تعداد ۱۰۰۰ نفر در خوابگاه‌های دولتی و ۱۷۰۰ نفر در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان خارج از مالکیت دانشگاه مستقر هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای خوابگاه‌های دانشگاه ملایر براساس احتیاجات اعتبار درنظر گرفته می‌شود، افزود: پس از بازدید‌های امروز، مقرر شد برخی مشکلات خوابگاه‌ها تا یکشنبه هفته آینده مرتفع شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ضریب خوابگاه دانشجویی کشور را ۳۸ درصد اعلام کرد و یادآور شد: به دنبال این هستیم که این ضریب را به ۵۰ درصد برسانیم.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به وام‌های دانشجویی

گنجی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این اعتبار برای پرداخت وام ضروری، وام ودیعه مسکن، وام تحصیلی و وام شهریه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند از ۲۱ مهرماه تا ۱۶ آذرماه از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، وام ودیعه مسکن و وام شهریه ثبت نام کنند.

گنجی با بیان اینکه ثبت نام وام ضروری نیز از ۲۱ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۶ شهریورماه ادامه دارد، افزود: تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان کم بضاعت و مستعد تعلق می‌گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام تحصیلی برای دوره کاردانی و کارشناسی را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۳.۵ میلیون تومان و برای دوره دکتری ۶.۵ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی به هر دانشگاه براساس عملکرد سال گذشته آن دانشگاه اختصاص یافته است، از افزایش ۱۰ درصدی مبلغ اختصاص یافته به دانشگاه‌ها برای وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم یادآور شد: دانشجویان ورودی ۹۵ که طی مدت زمان ۹ ماهه، برای تقسیط وام خود اقدام نکردند، بازپرداخت وام آن‌ها از ۶۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش یافته است.

معاون وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از پروژه‌های خوابگاهی در حال احداث متاهلین، خوابگاه حضرت خدیجه (س) در دانشکده عمران و معماری و خوابگاه پسرانه حضرت ابوالفضل (ع) در میدان جهاد ملایر، محل طبخ غذا، سلف سرویس و تغذیه دانشجویان بازدید کردند.

دانشگاه ملایر در حال حاضر ۹ مرکز خوابگاهی دخترانه و پسرانه دولتی، خود گردان و استیجاری دارد که ۲۴۰۰ دانشجو در این خوابگاه‌ها مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار