امام جمعه همدان:
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه حرف‌های برخی در این مسیر، نشأت گرفته از عدم آگاهی و شناخت آن‌ها نسبت به وطنشان است گفت: کشور ما یک گذشته برجسته دارد، افتخارات و تاریخ خوبی دارد و چه قبل از اسلام و چه بعد از آن، کشوری بوده که همواره پیش رفته است.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 25 November 2022

امام جمعه همدان گفت: اینکه کسانی ایران را متهم می‌کنند که بدترین پرونده‌ها را دارند، حرف‌های آن‌ها در خصوص حقوق بشر حالت طنز دارد.

به گزارش مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه نماز یکی از تعهدات بین انسان و خداوند است، گفت: به صورت صریح در قرآن آمده که به عهد و میثاق خود به پروردگار عالم وفادار بمانید.

وی ادامه داد: نماز در رأس این تعهدات است چنانکه در سوره بقره وقتی سخن از میثاق و تعهدات بنی اسرائیل به پروردگار عالم مطرح می‌شود، هشت تعهد مطرح است که یکی از آنها، مسئله نماز است.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه نماز راهکار کنترل رذائل است، گفت: نماز انسان را در مسیر فطرتش قرار می‌دهد و در قرآن مریم بار‌ها بر نماز خواندن واقعی تاکید شده تا در مسیر فطرت قرار بگیریم.

آیت الله شعبانی در خطبه دوم نماز جمعه نیز عنوان کرد: ندانستن واقعیت‌های اجتماعی انسان را دچار تحلیل‌های غلط و موضع گیری‌های غلط خواهد کرد.

وی در این راستا با بیان اینکه زمانی که امیرالمومنین (ع) به عنوان رهبر جامعه اسلامی مردم را به مبارزه با معاویه دعوت می‌کردند، از نقشه‌های معاویه و جریان‌های سیاسی که شام ایجاد کرده بود و مسائل دیگر صحبت می‌کردند، افزود: ایشان در آن صحبت‌ها بیان کردند که در کدامین وطن و اجتماع غیر از وطن و اجتماع خودتان می‌خواهید دفاع کنید؟ در سپاه کدامین رهبر، غیر از من می‌خواهید بجنگید؟

نماینده، ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: این نکته حضرت امیر (ع) اشاره به دو گرفتاری اجتماعی دارد؛ یک، عدم شناخت وطن و میهن، دوم نیز اشاره به عدم شناخت از رهبر دارد.

وی یادآور شد: چرا جامعه آن روز کوفه نتوانست با امیرالمومنین (ع) همراهی کند؟ چرا رهبری، چون ایشان که رهبر معصوم منتخب خداست، نتوانست در شهر کوفه بیش از پنج سال حکومت کند و با مظلومیت به شهادت رسید؟

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه این رهبر برجسته نتوانست در ظاهر موفقیت‌هایی را به دست آورد و دلیل آن، این بود که مشکل اول جامعه آن روز این بود که مردم، نسبت به وطن و رهبر خودشان شناخت نداشتند؛ تصریح کرد: مسئله «وطن دوستی» یکی از ارزشهاست. مخصوصاً جایی که مسئله دارالاسلام مطرح است.

امام جمعه همدان به فرموده امیرالمومنین (ع) در خصوص اینکه «محبت وطن است که باعث آبادانی کشور‌ها می‌شود» اشاره کرد و افزود: اگر نخبه‌ای در این کشور سال‌ها از بیت المال رشد می‌کند، اگر محبت وطن داشته باشد؛ به سبب منافع فردی اش حاضر نیست مملکتش را رها کند.

وی با بیان اینکه آنچه که یک نخبه را در کشور نگه می‌دارد، «محبت وطن» است؛ اضافه کرد: امروز در فضای رسانه‌ای کشور می‌بینیم که برخی افراد علیه کشور خودشان موضع می‌گیرند، این‌ها دچار تزلزل در شخصیت اند و کرامت و هویت خودشان را از دست داده‌اند.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه کسی که وطن خود را تضعیف می‌کند، دچار از خود بیگانگی است، اظهار کرد: رهبر ما به معنای واقعی کلام به مردمش اعتماد دارند، آینده نگری دارد و مدیریت راهبردی و سیاست‌های کلانش مبتنی بر عقلانیت است.

وی خطاب به برخی افراد که نسبت به رهبری موضع گیری دارند و اغتشاشاتی دارند و گاهی حرف‌های تجزیه طلبانه‌ای می‌زنند، اظهار کرد: رهبر شما کیست؟ شما می‌خواهید امام (ره)، این مرد بزرگ را با چه کسی مقایسه کنید؟ مگر امام (ره) و رهبری را می‌توان با پهلوی‌ها مقایسه کرد؟

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه حرف‌های برخی در این مسیر، نشأت گرفته از عدم آگاهی و شناخت آن‌ها نسبت به وطنشان است، افزود: کشور ما یک گذشته برجسته دارد، افتخارات و تاریخ خوبی دارد و چه قبل از اسلام و چه بعد از آن، کشوری بوده که همواره پیش رفته است.

آیت الله شعبانی موثقی به دستاورد‌ها و موفقیت‌های کشور در درمان سرطان و سایر موفقیت‌های کشور اشاره کرد و گفت: از منظر قانونی و حقوقی، هیچ عنوانی موجب مصونیت نیست، اگر هنرمند یا روحانی ای، هر کسی موضعی بگیرد؛ همه در برابر قانون مساوی اند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه برخی حرف‌هایی را بدون سند منتشر و اذهان جامعه را دچار تشویش می‌کنند، اضافه کرد: اینکه این حرف را یک دانشجو، یک ورزشکار، یک نماینده مجلس وغیره میزند، دلیل بر مصونیت نیست؛ عنوان‌ها مصونیتی ایجاد نمی‌کند.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه همه در برابر قانون برابرند، گفت: هر فردی نسبتی را به نظام می‌دهد باید آن‌را ثابت کند و اگر مشخص شد که خطایی مرتب شده، باید عذرخواهی کند و باید بدانیم که همه در برابر موضع گیری هایمان باید پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچکس را بدون دلیل نباید زندان برد، اما عناوین هم مصونیتی ایجاد نمی‌کند و همه باید در برابر صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند، پاسخگو باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کسانی ایران را متهم می‌کنند که بدترین پرونده‌ها را دارند، حرف‌های آن‌ها در خصوص حقوق بشر حالت طنز دارد! عنوان کرد: کارنامه درخشان بسیج طی این سال‌ها نشان دهنده حرکت این نهاد در راستای منافع ملت بزرگ ماست.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار