کشاورزان اقلیدی این روز‌ها در حال برداشت چغندرقند از مزارع خود هستند.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 25 November 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت چغندر قند بهاره‌ی این شهرستان از سه هزار و ۱۵۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.
حیاتی افزود: سالانه بیش از ۱۲۴ هزارتن چغندر قند، معادل ۶۰ درصد کل محصول تولید شده در استان فارس در شهرستان اقلید برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه کارخانه‌های قند اقلید، مرودشت، فسا، اصفهان و کوار از خریداران محصول چغندر قند کشاورزان شهرستان اقلید هستند، اظهار کرد: در فرایند تحویل محصول کشاورزان به کارخانه‌های قند، بر روند عیارسنجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت کامل صورت می‌گیرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود.
حیاتی با اشاره به اینکه توسعه‌ی استفاده از ادوات نوین برداشت در کاهش هزینه‌های کشاورزان نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: دستگاه‌های مکانیزه تمامی مراحل برداشت چغندرقند از جمله برگ زنی، شخم زنی؛ کندن غده و بارگیری را انجام می‌دهد، و علاوه بر کمک به کشاورز، موجب تسریع در روند بارگیری و حمل محصول به کارخانه نیز می‌شود.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: از دیگر مزایای برداشت با دستگاه‌های مکانیزه بازگشت برگ چغندر به زمین زراعی است که باعث بالا رفتن غنا و کیفیت خاک زارعی می‌شود.

 

 

برچسب ها: برداشت ، چغندر قند ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار