معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه کالای بدون شناسه، قاچاق محسوب می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی کالاهای فاقد شناسه را تعیین تکلیف کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 24 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» مرتضی ولی پوری در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان البرز ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: تأثیر منفی قاچاق کالا بر اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و این معضل هم تولید و هم اشتغال را هدف قرار می‌دهد و این موضوع به شکل غیر مستقیم می‌تواند بر سرمایه گذاری تأثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: کالاهای فاقد شناسه تعیین تکلیف شوند و تا ۱۵ آذرماه دستگاه‌های ذی ربط نسبت به الصاق و صدور شناسه اقدام نماید در غیر این صورت برابر قانون برخورد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر گشت‌های مستمر تعزیرات حکومتی و دخانیات البرز گفت: گشت مستمر از قدیم مؤثر بوده و این گشت‌های مشترک که در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور به صورت مستمر در استان البرز برگزار می‌گردد، به صورت پیوسته صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ارائه گزارش‌های ۶ ماهه توسط دستگاه‌های ذی ربط در موارد مرتبط با آن پرونده‌های قاچاق کالا و ارز به کمیسیون استانی منعکس شود.

ولی پوری با بیان اینکه گمرک، ناجا و پلیس راهور در حوزه تردد وسایل نقلیه فاقد پلاک در استان تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: تردد خودروهای فاقد پلاک در استان گزارش و مطرح شده است که گمرک و ناجا و پلیس راهور کنترل کنند که استان جای پرسه خودروهای بدون پلاک نیست.

وی به لزوم توجه به اموال تملیکی و تعیین تکلیف آنان اشاره و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با برنامه و رویکرد تحولی نسبت به دو دهه اخیر، پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی را سرعت بخشیده است از این رو ضرورت دارد مجدد از انباراموال تملیکی استان بازدید بعمل آورده و در خصوص کالاهای قاچاق تعیین تکلیف نشده اقدام شود.

ولی پوری افزود: با توجه به گزارش ارائه شده بیشترین کشفیات در حوزه دارو، ماینر و دخانیات بود با حساسیت این موضوع بررسی و علل و عوامل این موضوع را پرونده‌های مورد اختلاف در تعزیزات و اموال تملیکی تعیین تکلیف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار