مرد ۶۰ ساله کوخدانی جا مانده از زلزله سی سخت این روزها زندگی و روزگار را به سختی می‌گذراند.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 20 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیرمرد ۶۰ ساله کوخدانی جا مانده از زلزله سی سخت همچنان خانه به دوش است.
زواره رضا نژاد کوخدان، اهل روستای کوخدان است که خانه اش در زلزله بهمن ۹۹ دچار تخریب ۱۰۰درصدی شد و از همان موقع تا الان خانه به دوش است و در این مدت ۲ سال در چادر زندگی سختی را تحمل می کند.
زواره رضا نژاد در گفت و گو با فارس می‌گوید: در این مدت ۲ سال در یک چادر ۶متری زندگی می کنم و تا به امروز هیچ دستگاهی به فریادم نرسیده است و بارها برای دریافت وام زلزله به بنیاد مسکن رفتم ولی هر بار به بهانه ای از پرداخت وام زلزله به من خود داری کردند چرا که هیچ فریادرسی نداشتم و کسی نبود که سفارشم را کند و کسی به حرف‌هایم اهمیتی نمی‌داد.
وی گفت: در این دو سال سرمای طاقت فرسای زمستان و گرمای سوزان تابستان را در چادر زندگی می کنم و هیچ گونه امکانات اولیه بهداشتی ندارم و زندگی را با مشقت سپری می کنم، در این دو سال همه وضعیت من را دیدند ولی هیچ کسی برای رضای خدا قدمی برای کم بر نداشت.
رضانژاد اظهار داشت: دو هفته پیش برای انجام کاری به سی سخت رفته بودم که پس از برگشت دیدم که چادر و تمام وسایل زندگی ام در آتش سوخته است و خانه به دوش بودم و اکنون آواره تر شده‌ام.
وی گفت: پس از اینکه چادرم در آتش سـوخت مجبور شدم با سنگ و چند عدد چوب و چندین متر پلاستیک سرپناهی برای خودم درست کنم تا از گزند سرما و برف و بـوران در امان باشم ولی متاسفانه هوا آنچنان سرد وطاقت فرساست
رضانژاد می گوید: پسر معلولی دارم که به دلیل نبود خانه و کاشانه مجبور شده است به همراه همسرم در استان بوشهر نزد دامادم زندگی کنند تا روزی که  بتوانم خانه ام را درست کنم و دوباره دور هم جمع شویم.
وی می‌گوید: از همه مسئولین، خیرین و مردم تقاضا دارم برای رضای خدا هر کسی هر مقداری که می تواند مرا را مورد حمایت قرار دهد تا بتوانم بار دیگر با خانواده ام در زیر یک سقف و با هم زندگی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار