مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات ۵ مرکز سرپناه شبانه در استان کرمانشاه به افراد بی خانمان و فاقد سرپناه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 19 November 2022

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۵ سرپناه شبانه وجود دارد که ٣ مرکز در شهر کرمانشاه و ٢ مرکز هم در شهرستان های اسلام آباد غرب و کنگاور فعال است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه یک مرکز مخصوص بانوان است، افزود: ظرفیت این مراکز ۴٠ نفر است اگر چه ظرفیت یکی از سرپناه ها با توجه به اینکه در مرکز شهر کرمانشاه واقع است و تعداد مراجعین آن بالاست دو برابر و به حدود ٨٠ نفر رسیده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه پذیرش در این مراکز از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب انجام می شود، تصریح کرد: استحمام، ارائه وسایل بهداشتی و یک وعده غذایی گرم هم از خدماتی است که به این افراد ارائه می کنیم.

وی گفت: همچنین آموزش های لازم به این افراد ارائه می شود و اگر لازم باشد به مراکز دیگر ارجاع می شوند، در صورت نیاز به پذیرش افراد جدید، از مراکز دیگر یعنی مراکز ماده ١۵ و ١۶ هم بهره می گیریم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اغلب مراجعین به این مراکز معتادین هستند، یادآور شد: آمار اعتیاد در استان کرمانشاه در رده های میانی کشور قرار دارد و معتادینی که به این مراکز مراجعه می کنند در صورتی که با مشکلات درمانی مواجه باشند به مراکز درمانی ارجاع می شوند.

به گفته محمدی این افراد در صورتی که زیر ١٨ سال باشند در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند
و بانوان در صورت نیاز به خانه سلامت زنان منتقل خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر چه ممکن است برخی از این افراد موقتی به مراکز سرپناه شبانه مراجعه کنند اما از کودکان، سالمندان و یا مراجعین زن و دختر در صورتی که با معضل بی خانمانی مواجه باشند در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار