کد خبر: ۱۰۷۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 19 November 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

مه گرفتگی پدیده این روز‌های خوزستان که اوایل صبح در شهر نمایان است. دید افقی را در شهر کاهش می‌دهد و در مواقعی نیز از بامداد در آسمان نمایان است.

زندگی کردن برای مردم خوزستان که به خورشید تابان و گرمی هوا و شرجی عادت دارند در مه عجیب است، اداره کل هواشناسی معمولا در زو‌های سرد سال نصبت به وقوع پدیده مه گرفتگی و کاهش شعاع دید هشدار می‌دهد.

در شرایط جوی مه گرفتگی به شهروندان توصیه می‌شود از انجام سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند، رانندگی رد هوای مه آلود خطرناک است و احتمال وقوع حادثه تصادف بسیار افزایش پیدا می‌کند.

رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی و قرار دادن زمان بیشتر برای سفر‌های درون و بیرون شهری و بستن کمربند ایمنی و توجه به هشدار‌های پلیس از مهم‌ترین الزامات برای رانندگی در آب و هوای مه آلود است، برای داشتن سفری ایمن باید به مقررات راهنمایی و رانندگی به صورت کامل و جدی توجه کرد.

سال گذشته مه غلیظ صبحگاهی بخشی از جاده بهبهان ـــ تشان را پوشانده بود. جاده به ظاهرآرام بود، اما ناگهان صدای برخورد بسیار شدید خودرو‌ها با یکدیگر سکوت جاده را شکست خودرو‌ها پشت سر هم از پشت و جلو تصادف می‌کردند.

در این حادثه بسیاری از راننده‌ها فرصت نمی‌کردند به شانه خاکی جاده بروند، که در این حادثه ۵۹ خودرو به یکدیگر برخورد کردند و تعدادی از مردم مصدوم شدند.

وقوع مه در پرواز‌های فرودگاه هم اختلال ایجاد می‌کند و با کاهش شعاع دید تاخیر در پرواز‌ها رخ می‌دهد یا لغو پرواز از سوی فرودگاه اعلام می‌شود. فصل‌های پاییز و زمستان با همه زیبایی‌ها و عطر خوش باران گاهی منجر به حوادث متعددی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار