کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از معدوم‌سازی بیش از ۸ تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در طرح ضربتی بازدید عمده‌فروشی‌ها و شرکت‌های پخش مواد غذایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 09 November 2022

به گزارش تابناک بوشهر، سپیده محسنی بیان کرد: طرح ضربتی بازدید از عمده‌فروشی‌ها و شرکت‌های پخش مواد غذایی با اولویت بررسی و کنترل مواد غذایی اجرا و بیش از ۸ تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.

وی افزود: طرح ضربتی بازدید از عمده‌فروشی و شرکت‌های پخش مواد غذایی در بوشهر با حضور ۲۸ بازرس در قالب ۱۳ گروه در مدت چهار روز اجرا شد.

به گفته کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر مواد غذایی از زمان تولید تا عرضه ممکن است دچار تغییرات زیادی شود، بنابراین برای حفظ سلامت غذا و عرضه مواد غذایی سالم نیازمند به کنترل مستمر در سطح عرضه هستند که با اجرای طرح ضربت این برنامه با اولویت کنترل مواد غذایی از نظر تاریخ تولید و انقضا، اصالت کالا و شرایط نگهداری مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از جمع‌آوری ۸ هزار و ۴۸۳ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ‌مصرف گذشته و فاقد مجوز، ارسال ۶ پرونده متخلف به مراجع قضایی و صدور ۱۵ مورد اخطار بهداشتی در این طرح ضربتی خبر داد.

محسنی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها به‌صورت مستمر ادامه دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه مواد غذایی غیرمجاز، موضوع را برای پیگیری قانونی با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۹۰ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار