مدیرکل ثبت احوال استان گفت: پس از شتاب‌بخشی به فرآیند صدور کارت‌های ملی در کشور، کارت ملی ۲۰ هزار تن از شهروندان استان بوشهر صادر شده و در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 08 November 2022

به گزارش تابناک بوشهر، اسکندر پاسالار گفت: از پایان پارسال چرخه و روند کُند صدور کارت ملی اصلاح شد و با تلاش‌های انجام‌شده در این مدت، بیش از ۲۰ هزار کارت ملی هم‌استانی‌ها صادر و در دفاتر پیشخوان دولت آماده تحویل به صاحبان است که از متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند می‌خواهیم زودتر به دفاتر رفته و کارت خود را تحویل بگیرند.
اسکندر پاسالار افزود: از آغاز صدور کارت ملی هوشمند تا کنون بیش از ۹۸ درصد مردم استان بوشهر درخواست کارت هوشمند ملی داده‌اند که بیش از ۸۶ درصد از آن صادر شده و نزدیک به ۱۰ درصد از کارت‌های باقی‌مانده نیز در دست اقدام است و به‌زودی صادر می‌شود.

شناسنامه‌های دست‌نویس باید ماشینی شوند
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر درباره شناسنامه‌ها نیز گفت: شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس باید همگی ماشینی و جدید شوند؛ از کسانی که شناسنامه قدیمی دارند می‌خواهیم با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت کار‌های تعویض آن را انجام دهند.
پاسالار ادامه داد: همکاران ما در اداره‌های ثبت احوال استان نیز پس از دریافت درخواست‌ها، آمادگی دارند تا در کوتاه‌ترین زمان آن را رسیدگی و چاپ کنند.

اطلاعات هویتی در سامانه «سهیم» بررسی به‌روزرسانی شود
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین با اشاره به این‌که ثبت احوال کشور به‌سمت خدمات الکترونیکی رفته، اضافه کرد: برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان و همچنین کاهش مراجعات حضوری، سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان با نام «سهیم» و به نشانی sahim.sabteahval.ir راه‌اندازی شده که بیشتر خدمات ثبت احوال مانند درخواست کارت ملی هوشمند بر این بستر در دسترس و قابل پیگیری است.
او افزود: ایرانیان در این سامانه، اطلاعات هویتی خود را بررسی کنند و اگر نیاز به ویرایش و حذف و اضافه دارد، می‌توانند آن را تازه‌سازی کنند.

جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر آمار داد که تا پایان شهریور ۱۴۰۱ جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر بوده است که ۵۳ درصد در شهر‌ها و ۴۷ درصد در روستای استان سکونت دارند.
اسکندری افزود: به‌دلیل سیاست‌های حمایت از خانواده ممکن است تا پایان امسال جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.
او همچنین با اشاره به این‌که ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و به‌تازگی نیز مهاجرت، پنج واقعه‌ای است که ثبت و اعلام آمار آن بر عهده ثبت احوال است، گفت: در شش ماه اول امسال نسبت به ۶ ماه پایان پارسال روند کاهشی نرخ موالید کمتر شده است و این نویدبخش است، هرچند هنوز این آمار در استان منفی است.
پاسالار آمار داد که در شش ماه گذشته از سال ۱۴۰۱، آمار ولادت‌ها در استان بوشهر منفی ۶.۹ است که امیدواریم به‌زودی ترمیم شود.
او همچنین گفت: در این ۶ ماه ۳۴.۵ درصد کاهش مرگ‌ومیر داشته‌ایم که رخداد خوبی است و یکی از دلایل آن پس از دوران کرونا را می‌توان اثر تزریق واکسن کرونا و پیشگیری از مرگ‌ومیر‌ها با این ویروس دانست.

«حسین» و «فاطمه» بیشترین نام‌های برگزیده در نیمه اول سال ۱۴۰۱
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از سال ۱۳۰۷ که در استان بوشهر ثبت احوال داشته‌ایم، اسامی مذهبی بیشترین انتخاب‌ها در میان خانواده‌ها بوده است.
اسکندر پاسالار افزود: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ در میان نام‌های برگزیده برای نوزادان پسر، حسین، محمد، علی، امیرحسین، امیرعلی، رضا و آراد بیشترین نام‌های انتخابی بوده است.
او اضافه کرد: در میان نام‌های برگزیده برای دختران نیز، فاطمه، زهرا، زینب، رستا، فاطمه‌زهرا، حلما و رقیه بیشترین انتخاب‌ها بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار