مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر عنوان کرد؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمینه برای توانمندسازی مهارتی بیش از پنج هزار دانش آموز تا پایان سال جاری در سطح استان بوشهر مهیا است.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 08 November 2022

به گزارش تابناک بوشهر، علی موحدی ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: طرح ملی ایران مهارت در توانمندسازی دانش آموزان نقش و تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی افزود: طرح ملی ایران مهارت برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم با هدف آموزش مهارت‌های کسب و کار و آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که در سال تحصیلی گذشته برای ۹۰ درصد دانش آموزان استان به اجرا درآمده و در سال جاری هم به صورت جدی دنبال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به نقش مؤثر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی مهارتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

موحدی پیوند آموزش‌های تئوری و زندگی با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان استان را یکی از راهکارهای این اداره کل برشمرد و افزود: این اقدام می‌تواند علاوه بر ایجاد دانایی، توانایی و امید را در این افراد ایجاد کند.

تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌ها در سیستم اداری کشور جزیره‌ای عمل کردن است که برای رفع آن تعامل و همگرایی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، کیفیت ارائه خدمت را بهبود بخشد.

موحدی بیان کرد: دانش آموزان با مهارت آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است سهم بسزایی را در ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان استان بوشهر داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی و اشتغال در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با توجه به وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز و به روز و استفاده از مربیان مجرب و توانمند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه برای توانمندسازی مهارتی بیش از پنج هزار دانش آموز تا پایان سال جاری در سطح استان بوشهر محیا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار