معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توزیع سرم و داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه‌های این استان در روزهای آینده افزایش می‌یابد و از وضعیت قطره چکانی خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 23 October 2022

دکتر یحیی رضایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پنج روز اخیر ۶۰ هزار سرم وارد استان بوشهر شده است و با توجه به این حجم از تامین، پیش بینی می‌شود توزیع این قلم دارویی در داروخانه‌ها در روزهای آینده از حالت قطره چکانی خارج شود.

وی در ارتباط با کمبود آنتی بیوتیک‌ها در روزهای اخیر در داروخانه‌های استان بوشهر گفت: در آخرین ارتباطی که با سازمان غذا و درو داشتیم اعلام شد که مواد اولیه برای تولید این اقلام دارویی تا پایان سال تامین شده و واحدها در حال تولید و عرضه هستند.

رضایی ادامه داد: همزمان ۳۰ شرکت کار توزیع دارو به داروخانه‌های استان بوشهر را به عهده دارند که بسیاری از آنها در زمینه توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها فعال هستند اما با توجه به حجم تقاضا این کمبود احساس می‌شود که پیش بینی می‌شود در روزهای آینده وضعیت بهبود یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اذعان کرد: در این میان برخی از تجویزهای غیر ضروری آنتی بیوتیک‌ها هم بر حجم تقاضا و کمبود این اقلام دارویی می‌افزاید در حالی که در برخی موارد در مراحل اولیه بیماری نیازی به این تجویز نیست.

در روزهای گذشته به دلیل شیوع بالای آنفولانزا و افزایش تقاضا، کمبود سرم و آنتی بیوتیک‌ها بویژه برای کودکان در سطح داروخانه‌ها احساس شده و بیماران را سردر گم کرده است.

در زمان حاضر بیش از ۱۴۰ داروخانه در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار