فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد : در برخی شهر‌ها شاهد آتش زدن پلیس خدمتگذار بودیم، شاهید بودیم که چگونه پلیس مهربان را کف خیابان خواباندند و گلویش را با خنجر زدند، شاهد حمله به مقر‌ها و تجهیزات نیروی انتظامی بودیم و حقیقتا خون دل زیادی خوردیم.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 08 October 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار کیقباد مصطفایی در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های انتظامی استان که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد ضمن خیر مقدم به اعضای شورای تامین برای حضور در این مراسم، گفت: هفته فراجا نشانه رشادت‌ها، دلیری‌ها و همچنین مظلومیت نیرو‌های خدمت گذار انتظامی در سراسر ایران اسلامی است.
مصطفایی با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس " افزود: با کمی تدبر می‌بینیم که این عبارات فراتر از یک شعار است و مصداقی عینی و واقعی است چرا که پلیس در هر جایی خدمتگذار، در کنار و برای مردم بوده و به این موضوع افتخار می‌کند.
وی ادامه داد: پلیس برای ایجاد امنیت مردم از جان خود هم می‌گذرد و در راستای اعتلای این امنیت گذشتن از جان را افتخار می‌داند.
مصطفایی ادامه داد: زمانی پلیس در انجام وظایف خود موفق است که از پشتوانه حمایت مردمی برخوردار باشد یعنی در کنار همه خصایص، بدون حمایت مردم هیچ توفیقی نخواهد داشت و امروز قدردان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم هستیم.
وی گفت: همه باور داریم امنیت اصلی‌ترین نیاز جامعه و زیرساخت فعالیت‌های بشر است و اگر نباشد بشر دچار اخلال در امور است و این باور مختص جامعه‌ای خاص نیست بلکه برای شرق و غرب عالم صدق می‌کند.
مصطفایی با اشاره به تاکید بر امنیت جامعه در احادیث و روایات، اظهار داشت: از امنیت به عنوان نعمت مجهول یاد شده چرا که تا امنیت را داریم متوجه آن نمی‌شویم، اما اگر آن را از دست دادیم تازه متوجه نبود آن می‌شویم.
وی گفت: امروز به واسطه رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و همچنین برخرداری از مردمی فهیم و با بصیرت و داشتن نیرو‌هایی قوی با بالاترین سطح بازدارندگی، ما در درون و برون مرز‌ها داری امنیت ایدئال هستیم.
سردار مصطفایی افزود: اکنون با حضور نیرو‌های انتظامی و دیگر نیرو‌ها در همه شهر‌ها و مناطق کشور، امنیت درخور برای آحاد جامعه فراهم است و این امنیت نقطه‌ای نیست بلکه در سراسر کشور فراگیر است.
وی گفت: بر اساس داده‌های آماری و نه فقط یک ادعا، استان ما یکی از استان‌های مطلوب و نسبت به سایر مناطق کشور دارای امنیتی خوب است. یعنی در اکثر شاخص‌های مورد سنجش امنیت چه از لحاظ فراوانی و چه از لحاظ نرخ جرم در مقایسه با متوسط کشوری دارای جایگاهی مطلوب هستیم.

در روزهای گذشته خون دل ها خورده ایم / دستگیری ۹۵۶ ضارب و تحویل به مراجع قضایی

سردار مصطفایی با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته فراجا، افزود: ۵۵ برنامه در قالب‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و دیگر حوزه‌ها برای این هفته پیش بینی شده که در این یک هفته به اجرا در خواهند آمد.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، افزایش ساعات کاری برای خدمات رسانی بهتر به مردم خصوصا در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، نظام‌های وظیفه و واحد‌های مشاوره‌ای را خواهیم داشت.
سردار مصطفایی با اشاره‌ای گذرا به برخی دستاورد‌های نیروی انتظامی استان، گفت: در طول ۶ ماهه سال جاری بیش از ۳۴۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ صورت گرفته که بیش از ۲۸۲ هزار مورد آن عملیاتی شده یعنی در هر شبانه روز ۱ هزار و ۸۶۶ ماموریت عملیاتی و در هر ساعت ۷۷ ماموریت پلیسی برای ارائه خدمت به مردم و نیاز‌هایی که به پلیس داشته اند، انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت گذشته از سال جاری، بالغ بر ۴ هزار و ۴۱۱ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر بوده ۶۸۲ قبضه اسلحه غیر مجاز کشف، تعداد ۹۵۶ ضارب دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.
مصطفایی افزود: در شش ماهه سال جاری ۸ هزار و ۱۶۷ نفر از مجرمین و کسانی که حکم جلب داشته اند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است که بیش از ۳۴۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش کالا‌های مکشوفه‌ای بوده که در قالب قاچاق در استان ما کشف شده است.
وی ادامه داد: در سه ماهه گذشته وصل به اربعین، فقط در یک مجموعه پلیس اطلاعات و گذرنامه ما بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ فقره گذرنامه صادر شده و بیش از ۳ هزار مورد هم تمدید گذرنامه داشته ایم.
سردار مصطفایی با اشاره به سختی‌هایی که این روز‌ها برای نیرو‌های انتظامی و دیگر مسئولین تامین امنیت رخ داده است، افزود: در روز‌های گذشته به بهانه هیچ و واهی شاهد توهین‌ها و اهانت‌های بیشماری از جانب عده‌ای معلوم الحال و افرادی که مزدور و تعدادی هم افراد خودفروخته و عده‌ای هم فریب خورده، هستند، بودیم.
وی ادامه داد: در برخی شهر‌ها شاهد آتش زدن پلیس خدمتگذار بودیم، شاهید بودیم که چگونه پلیس مهربان را کف خیابان خواباندند و گلویش را با خنجر زدند، شاهد حمله به مقر‌ها و تجهیزات نیروی انتظامی بودیم و حقیقتا خون دل زیادی خوردیم.
سردار مصطفایی افزود: دشمن در این مدت فرصتی برای موج سواری به دست آورده بود که امنیت کشور ما را بر هم بزند و تفرقه بین پلیس که برای خدمت به مردم و از جنس مردم است با مردمی که دوستدار پلیس هستند، بیاندازند.
وی ادامه داد: توانستیم از این شرایط ایجاد شده با توطئه دشمن را با رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری و همراهی و همکاری مردم، عبور کنیم هر چند در این فاصله خسارت‌های زیادی به افراد وارد شد که خوشایند پلیس نبود.
سردار مصطفایی در پایان گفت: اکنون کشور در یک آرامش صد در صدی است و به مردم عزیز کشورمان می‌گوییم که برای تامین امنیت مرز‌ها و شهرهایمان حاضر به فدا کردن جان خود هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار