معاون وزیر آموزش‌وپرورش:
صادق ستاری‌فرد گفت: بر پایه طرح شهید سلیمانی در زمینه احداث فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای قرار بود ۲هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در کشور احدث شود که تاکنون هزار فضای ورزشی احداث و تحویل شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 24 September 2022

به گزارش تابناک بوشهر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت در هنرستان رازی بوشهر به خبرنگارن گفت: هدف از تدوین طرح شهید سلیمانی جذاب‌سازی محیط مدرسه و غنی‌سازی فعالیت‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای است که تاکنون هزار فضای ورزشی احداث و تحویل شده است و تلاش می‌شود هم‌زمان با هفته تربیت بدنی تا پایان مهر ماه نیز هزار و ۵۰۰ فضای دیگر نیز به فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای افزوده شود.

صادق ستاری‌فرد افزود: احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌صورت مشارکتی با مشارکت مدرسه‌ها، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از شمار فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای تعریف‌شده در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور سهم استان بوشهر ۳۶ فضای روباز و هشت فضای سرپوشیده ورزشی است که امیدواریم با همکاری خیران، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداری‌ها در کوتاه‌مدت شمار این فضاها افزایش یابد.

ستاری‌فرد با تأکید بر این‌که باید به‌سمت جذاب‌سازی محیط مدرسه حرکت کنیم، اضافه کرد: در گذشته فضای ورزشی خارج از بافت مدرسه ایجاد می‌شد و دانش آموز در زنگ ورزش، اوقات فراغت و تعطیلات نمی‌توانست از این فضا استفاده کند؛ برهمین اساس تلاش شده با ایجاد فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای جذابیت مدرسه را برای دانش‌آموزان ارتقا دهیم.

 

سرانه ۲۵۰ میلیارد تومانی دانش‌آموزی پس از چند سال وقفه پرداخت شد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاش این وزارتخانه و همراهی سازمان برنامه و بودجه بعد از چند سال وقفه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان برای سرانه دانش‌آموزی به مدارس کشور پرداخت شده است.

صادق ستاری فرد با اشاره به تحول در نظام مدیریتی مالی و اداری افزود: با توجه به این‌که مدرسه‌ها سه سال است از نظر آموزش حضوری دچار وفقه بودند نیاز این فضاها بیش از این است و همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

او اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده سرانه دانش‌آموزی مورد نیاز در اختیار استان‌ها به‌ویژه هنرستان‌ها و مدرسه‌های شبانه‌روزی قرار گرفته است.

 

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی دانش‌آموزان کشور

ستاری‌فرد درباره فضاهای ورزشی دانش‌آموزی گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و اقلام ورزشی مورد نیاز دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است؛ هرچند با توجه به اقتضائات پساکرونایی، چاقی بچه‌ها و موج کم‌تحرکی میان دانش‌آموزان نیاز به حمایت بیشتری در این فصل وجود دارد.

او با تأکید بر این‌که امروز مدرسه‌ها از نظر مالی به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند، افزود: در همین ارتباط تقاضا داریم ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک‌رسان و نیکوکاران همان‌گونه که تاکنون از آموزش‌وپرورش حمایت کرده‌اند، امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.

 

قرار گرفتن هزار فضای ورزشی آموزش‌وپرورش در اختیار مردم

معاون وزیر آموزش‌وپروش گفت: امسال بر اساس سیاست دولت مردمی، هزار مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در طرح شهید خرازی فرصتی برای حضور خانواده‌ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی به‌صورت رایگان فراهم شده که براساس برنامه‌ریزی‌ها روز پنجشنبه این فضاها در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۳۳ مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار خانواده‌ها قرار دارند.

او اضافه کرد: آزادسازی فضاهای ورزشی از جمله اولویت‌های سند تحول دولت است در همین ارتباط امروز نیز آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها مکلف هستند فضای ورزشی مورد نیاز یا زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های ورزشی فراهم کنند.

 

تأمین ۱۸۰ میلیارد تومان اقلام بهداشتی مدارس ضروری است

صادق ستاری‌فرد گفت: یکی از چالش‌های مهم پیش رو موضوع مراقبت‌های بهداشتی و تأمین اقلام مورد نیاز مدرسه‌ها در این بخش است.

او اضافه کرد: هرچند تاکنون حمایت مالی به نسبت خوبی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی از آموزش‌وپرورش شده، اما نیاز مدرسه‌ها را پوشش نمی‌دهد و می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی کرونا و سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

ستاری‌فرد افزود: در فروردین ماه ستاد ملی کرونا در مصوبه‌ای ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین اقلام بهداشتی مدارس در نظر گرفت که تاکنون این اعتبار تخصیص و تأمین نشده است و امیدواریم در کوتاه‌مدت به‌ویژه در روزهای نخسین آغاز سال تحصیصی این اعتبار تأمین شود.

او کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی را از دیگر محورهای مورد تأکید آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود دانش‌آموزان مناطق محروم، مناطق مرزی، روستایی و سایر مدرسه‌های عادی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

ستاری‌فرد ادامه داد: در همین باره تلاش می‌شود نسبت به جذب و ساماندهی نیروی انسانی با کیفیت و مجرب در مدرسه‌های دولتی به‌ویژه ابتدایی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

او گفت: کیفیت‌بخشی آموزشی و تربیتی باید از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند انجام شود.

 

تقویت محتوای کتاب‌های درسی از اولویت آموزش و پرورش 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در خش دیگری از سخنانش گفت: در راستای تقویت محتوای کتاب‌های آموزشی، امسال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰ تا ۴۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد.

ستاری‌فرد همچنین در مورد اصلاح ساختارها و حمایت از مدرسه گفت: امروز مدرسه به‌عنوان کانون تربیت محله است و باید مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های شغلی بیشتر و پررنگ‌تر دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار