معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با پایان مهلت صید میگو از ۲۹ شهریور ماه در آب‌های این استان، یکهزار و ۳۱۸ تن از این نوع آبزی دریایی صید شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 21 September 2022

بهزاد حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو برای یکهزار و ۳۹ شناور شامل لنج و قایق از ۱۸ مرداد ماه در آب‌های سرزمینی این استان در خلیج فارس آغاز شد و تا پایان روز۲۹ شهریور ماه ادامه داشت.

وی بیان کرد: صیادان این استان در مدت ۴۳ روز صید موفق به صید یکهزار و ۳۱۸ تن میگو از آب‌های خلیج فارس شدند که این میزان صید نسبت به ۲ هزار و ۲۰۰ تن صید سال گذشته ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: براساس داده های حاصله از گشت پژوهشی تحقیقاتی مرکز پژوهشکده میگوی کشور نوسانات جوی، افزایش دما، صید غیر مجاز، مخرب و خارج از فصل ترال حضور شناورهای غیر مجاز و بی هویت در پیک تخم ریزی از جمله عوامل کاهش میزان صید در سال جاری اعلام شده است.

وی یادآور شد: ۷۸ درصد میگوی صید شده در استان بوشهر از گونه ببری و ۲۲ درصد سفید بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: بیشترین میگوی صید شده با ۶۸۳تن و ۷۹۲ کیلو معادل ۵۲ درصد مربوط بندر بوشهر و کمترین میزان میگوی صید شده با ۹ تن و نیم کمتر از یک درصد مربوط به شهرستان کنگان است.

وی تاکید کرد: خلیج فارس خوان نعمت الهی است و حفظ، حراست، صیانت و نگهداری از آبزیان و ذخایر دریایی به عنوان یک وظیفه ملی و همگانی است که باید مورد توجه بهره‌برداران قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار