رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:
رییس جمعیت هلال‌ احمر گفت: ۱۵ پایگاه این جمعیت در مسیر نجف تا کربلا آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۷ 14 September 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛پیرحسین کولیوند در مرز مهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به عنوان معین وزارت بهداشت مراکز درمانی مناسبی را در مرز ایجاد کرده‌ایم، اظهار کرد: شرایط لازم برای درمان مراجعه‌کنندگان فراهم است و در داخل کشور عراق علاوه بر امداد و نجات موضوع سلامت و بهداشت را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت ‌ها را چند برابر کردیم و تقریبا ۲۰۰ گروه جهادی که دارو و تجهیزات آنها توسط هلال احمر تهیه شده بود را اعزام و ۴۰ مرکز درمانی نیز راه اندازی کردیم گفت: از مسیر مهران تا نجف، چذابه تا نجف ، شلمچه تا نجف و مرزهای شمال غربی تا نجف را پایگاه امداد و نجات زدیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امسال در مسیر نجف به کربلا ۳ بیمارستان را در اختیار داریم و ۱۵ پایگاه نیز در این مسیر راه‌اندازی شده و در مجموع ۲ بیمارستان در نجف و ۲ بیمارستان در کربلا آماده خدمات‌رسانی به زائران است.

کولیوند با تاکید بر اینکه خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ پزشکی را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا انجام می دهیم ، ادامه داد: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها به شدت دنبال می‌شود و با توجه به هم‌افزایی بین ما و کشور عراق بر تمام مواکب از نظر پخت و پز و توزیع غذا نظارت می‌شود.

وی گفت: اتوبوس آمبولانس، خودروهای امدادرسانی و نجات به عراق اعزام شده‌اند و هر وقت حادثه‌ای اتفاق می‌افتد گروه‌های هلال احمر زودتر رسیده‌اند و مصدومین یا بیمارانی که در عراق هستند به محض اینکه شرایطشان پایدارشود به کشور بازمی‌گردانیم و هر جا هر دستگاهی به کمک نیاز داشته باشد کمک می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارسال ۳۰۰ تن دارو به کشور عراق خبر داد و گفت: این میزان سه برابر سال ۱۳۹۸ است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار