رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل کرج گفت: این توقع که با انجام توافق، قیمت خودرو ناگهان به نصف و کمتر از قیمت فعلی برسد، انتظاری نشدنی است.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 05 September 2022

تاثیر مذاکرات برجام بر قیمت خودرو/ منتظر افت ۵۰ درصدی قیمت‌ها باشیم؟

به گزارش «تابناک البرز» حمید کریمی با اشاره به بازار رکودی خودرو اظهار کرد: طی چند مدت اخیر از التهاب بازار خودرو کم شده و همین تقاضا برای خرید را کاهش داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از ما عادت بدی داریم؛ وقتی چیزی گران می‌شود به سمت خرید هجوم می‌بریم و پس از با ثبات شدن بازار، رغبتمان برای خرید کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بسیاری برای معامله خودرو دست نگه داشته و منتظر نتیجه مثبت احتمالی برجام هستند، توضیح داد: همین باعث شده کار بسیاری از نمایشگاه داران کساد شود و تعداد معاملات آنها به یکی دو مورد در ماه کاهش پیدا کند.

کریمی اظهار کرد: این توقع که با انجام توافق قیمت خودرو ناگهان به نصف و کمتر از قیمت فعلی برسد، انتظاری نشدنی است.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل کرج اضافه کرد: هر چند همه ما از ته دل دوست داریم با انجام توافق گشایشی در وضعیت موجود ایجاد شود ولی مردم مطمئن باشند این امکان ندارد که قیمت خودرویی دو میلیارد تومانی یک مرتبه به یک میلیارد و کمتر از آن برسد.

این مسئول تاکید کرد: وقتی بودجه کشور با دلار ۲۴-۲۵ هزار تومانی بسته شده، انتظار افت شدید قیمت‌ها حتی در صورت انجام توافق شدنی نیست.

کریمی در پاسخ به اینکه وضعیت خرید و فروش خودروهای داخلی چطور است، ادامه داد: تفاوت چندانی با خودروهای خارجی ندارد و تولیدات داخل هم به ندرت خرید و فروش می شوند.

وی ضمن اظهار نظر در خصوص آزاد شدن واردات خودرو افزود: طبق دستورالعمل خودروهایی امکان واردات دارند که کمتر از ۲۰ هزار دلار قیمت داشته باشند سوال اینجاست؛ وقتی یک خودروی معمولی تولید داخل ۱۶ هزار دلار قیمت دارد با ۲۰ هزار دلار چه خودرویی می‌توان وارد کرد؟

وی گفت: باید به قیمت‌ها و شرایط بازار خودرو واقعی نگاه کرد و شرایط واردات به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند خودروهای با کیفیتی را خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار