معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنایع مستقر در جنوب این استان باید در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در انجام مطالعه جمعیتی پایش سلامت مردم عسلویه و این مناطق مشارکت فعال داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 28 August 2022

به گزارش تابناک بوشهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز یکشنبه به نقل از دکتر اکرم فرهادی در نخستین نشست هیأت رئیسه شهرستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عسلویه افزود: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه راهبردی خود تقویت ارتباط و همکاری‌های مشترک با صنایع جنوب این استان در زمینه‌های مختلف پژوهشی و فناوری و پایش سلامت مردم عسلویه در بیماری‌های مرتبط با آلاینده‌های صنعتی را قرار داده است.

وی با اشاره به استقرار بیش از ۲ دهه صنایع نفت و گاز در شهرستان عسلویه و نقش انکارناپذیر این صنایع بر سلامتی مردم منطقه افزود: نیاز مبرم به وجود برنامه مطالعاتی طولانی‌مدت مبتنی بر جمعیت برای پایش وضعیت سلامتی مردم این منطقه با اولویت گروه‌های آسیب‌پذیر در حوزه تحقیقات سلامت دیده می‌شود.

فرهادی ادامه داد: در کنار برنامه‌های نظارتی نظیر الزام صنایع نفت و گاز به داشتن پیوست سلامت، پیاده‌سازی صحیح و علمی این مطالعه جمعیتی کمک شایانی به کاهش بار هزینه‌های سلامت بر مردم و نظام سلامت دارد.

معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه پایدار، لازم است که صنایع جنوب این استان در تأمین هزینه‌های این مطالعه جمعیتی به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود نقش اصلی ایفا کنند.

حل مشکلات ۲ بیمارستان موجود در عسلویه؛ نیاز به احداث بیمارستان سوم را برطرف می‌کند

امام‌جمعه عسلویه گفت: در زمان حاضر ۲ بیمارستان در این شهرستان به مردم خدمت ارائه می‌کنند که با حل مشکلات آنها نیاز احداث بیمارستان سوم  برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد گفت: مشکلات موجود در بیمارستان‌های مستقر در شهرستان عسلویه زیبنده نام و اعتبار قلب انرژی ایران نیست.

وی تأکید کرد: خدمات ارزنده صنایع در منطقه ستودنی است اما همگان می دانیم که فرصت‌های بسیار بی‌شماری برای خدمت به مردم وجود دارد.

امام‌جمعه عسلویه ادامه داد: شورای راهبردی پتروشیمی های پارس باید با اهتمام جدی نسبت به انجام تعهدات خود در قبال مردم منطقه عمل کند.

هاشمی افزود: بدون شک امنیت پایدار صنایع مرهون مردم نجیب و خونگرم شهرستان عسلویه است.

صنعت آماده مشارکت در توسعه زیرساخت‌های سلامت است

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: حوزه صنعت آماده مشارکت برای توسعه زیرساخت‌های خدمات حوزه سلامت با رویکرد های علمی و تعاملی جدید است تا به بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود جامه عمل بپوشاند.

حجت نظری افزود: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی شرکت‌های منطقه پارس، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی صنایع به طور قطع مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است و بدون شک تلاش برای جبران مستقیم آسیب‌های وارده نیز بر عهده صنعت است.

نظری اظهار کرد: همانطور که صنعت در تولید ثروت نسبت به کشور رسالتی برعهده دارد برهمین اساس وظایفی نیز نسبت به مردم پیرامون این صنایع نیز دارد که باید به این وظایف پرداخته شود.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس گفت: باید رابطه صنعت و مردم را به نحوی بهبود دهیم که تأثیر آن بر زندگی آنها موجب ایجاد حس رضایت‌مندی از فعالیت صنایع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار