مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به راه‌اندازی ترمینال مسافری دریایی بندر بوشهر تا قبل از جام جهانی فوتبال قطر گفت: در این راستا اسکله‌های شناور و ثابت ویژه کشتی‌های بزرگ کروز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 28 August 2022

به گزارش تابناک بوشهر، علی‌اکبر صفایی ظهر امروز در بازدید از بندر بوشهر، نگاه وزارت راه به مجموعه استان بوشهر در حوزه دریایی را بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: اتصال استان بوشهر به کشورهای همسایه از مسیر دریا از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی از راه‌اندازی ترمینال مسافری و اسکله ویژه شناورها و فراهم شدن کشتی‌های کروز با سایز بزرگ و تجهیزات مورد نیاز بندری در بنادر استان بوشهر خبر داد و با توجه به جام جهانی 2022 قطر بیان کرد: به‌منظور پشتیبانی از جام جهانی 2022 فوتبال قطر و در راستای همکاری‌های دوجانبه، بازسازی ترمینال مسافری دریایی بوشهر آغاز شده است که با تدابیر ویژه تا قبل از جام جهانی قطر تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی اسکله شناور و ثابت ویژه کشتی‌های بزرگ کروز تجاری و مسافری گفت: امیدواریم طی چند ماه آینده و هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری آنها در بنادر استان بوشهر باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران درباره توسعه همکاری‌ها با قطر تصریح کرد: هدف ما تنها این نیست که صرفاً در ایام جام جهانی با قطر مراوده داشته باشیم بلکه با توجه به ارتباطات تاریخی بوشهر با قطر، قطعاً باید شاهد احیا شدن همکاری و سطح تعاملات تجاری بین 2 کشور باشیم.

صفایی با توجه به طراحی برنامه‌های مختلف برای بندر صادراتی دیر این بندر را یکی از قطب‌های صادراتی کشور نام برد و خاطرنشان کرد: طرح‌های زیرساختی در بندر دیر در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به آلودگی نفتی در بندر کنگان و برنامه‌های پاک‌سازی این آلودگی پرداخت و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با عضویت در کنوانسیون OPRC آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی دارد و به همین منظور برنامه‌های ویژه در سطح محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با تأکید بر اینکه این سازمان در حوزه دریایی، آمادگی بسیار مناسب برای مقابله با هر نوع آلودگی دارد، گفت: هر زمان در خلیج فارس و دریای عمان شاهد آلودگی باشیم سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه آمادگی مقابله به بهترین شکل ممکن را دارد.

صفایی با بیان اینکه در راستای جمع‌آوری آلودگی نفتی ساحل کنگان، گروه تحقیقی معاونت دریایی سازمان بنادر و دریایی در حال رصد موضوع است، اعلام کرد: قطعاً مقصران احتمالی آلودگی ساحل خلیج فارس در بندر کنگان شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: همه باید بدانند در آب‌های جمهوری اسلامی ایران نباید آلودگی دریایی ایجاد شود و با استفاده از پهپاد و سیستم‌های پایش در حوزه دریایی هر نوع آلودگی دریایی شناسایی و با مقصران آن برخورد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار