معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت هفته دولت ۶ طرح کشاورزی با با ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۹۰ نفر در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 24 August 2022

به گزارش تابناک بوشهر، شاپوررضایی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیاتی اجرایی پروژه ۲۹۰ هکتاری احداث شبکه آبیاری تحت فشار شبانکاره افزود: این طرح‌های شامل شهرک گلخانه‌ای در تنگستان، شهرک های شیلاتی پروروش میگو دیلم و پرورش ماهی در گناوه، کشتارگاه دام بوشهر، پرورش شتر مرغ تنگستان و شبکه آبیاری تحت فشار دشتستان با یکهزار و ۸۸۴ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه های کشاورزی یاد شده در استان بوشهر زمینه اشتغال پنج هزار و ۱۹۰ نفر در این استان فراهم شده است.

رضایی ادامه داد: همچنین همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی ۱۰ پروژه کشاورزی نیز با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی این پروژه ها را شامل چهار واحد بسته بندی و سردخانه خرما، احداث سردخانه و عمل آوری آبزیان کنگان، گلخانه دشتی، افزایش ظرفیت واحد جوجه کشی کنگان، افزایش ظرفیت واحد پرواربندی گوساله و عملیات سیستم آبیاری تحت فشار در دشتی عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در باره پروژه ۲۹۰ هکتار شبکه آبیاری تحت فشار شبانکاره گفت: وسعت اجرای این طرح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار است که در قالب ۷۵قطعه و ۶۴ بهره بردار، با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور اجرا می‌شود.

رضایی بهره برداری از منابع آب و خاک و تبدیل اراضی دیم به آبی، افزایش زیرساخت های عمرانی، اجتماعی در روستاهای طرح و حوزه سد رئیسعلی دلواری، بهبود وضعیت اشتغال در منطقه و تحول و اصلاح نظام‌های بهره برداری را از جمله هدف‌های طرح آبیاری تحت فشار شبانکاره عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار