معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۷۶ واحد نهضت جهش تولید مسکن در این استان عملیاتی شده و ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در تیرماه جاری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 30 June 2022

به گزارش تابناک بوشهر، محمد هادی رستمیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: در نشستی که با وزیران کشور و راه و شهرسازی برگزار شد تامین مسکن به عنوان قانون، برنامه دولت و هم نیاز مردم مورد تاکید جدی قرار گرفته است که این مهم باید توسط دستگاه‌های اجرایی در شورای مسکن پیگیری شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر باید از هم اکنون در تدارک برای تامین آب، برق و سایر خدمات از جمله کتابخانه، فضاهای ورزشی، تفریحی، فرهنگی و سبز جمعیت حدود ۱۶۰ هزار نفری (سهمیه استان بوشهر از نهضت جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد است که با احتساب خانوار چهار نفره جمعیتی حدود ۱۶۰ هزاری نفری را در برمی‌گیرد) باشند.

رستمیان در باره مدیریت مصرف آب و برق اظهار کرد: کشور اکنون با ۱۵ هزار مگاوات کمبود در تولید برق مواجه است که با چنین شرایطی، صرفه جویی در مصرف برق باید در اولویت همه مشترکان قرار گیرد.

وی یادآور شد: آورد آب از رودخانه‌ شاپور و چشمه ساسان کازرون نیز برای استان بوشهر ۲۵ هزار مترمکعب کاهش یافته است که از این میزان کمبود ۱۰ هزار مترمکعب آن از طریق آب شیرین‌کن‌ها تامین شده و با این شرایط باید برای جبران مابقی کاهش آب استان مدیریت مصرف مورد توجه جدی مشترکان باشد.

رستمیان اظهار کرد: همچنین با توجه به رو به پایان بودن دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با محوریت فرمانداران در پیگیری مصوبات سفر جدی عمل کنند.

وی یادآور شد: سفر نخست رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۰ مصوبه داشته است که باید دستگاه‎‌ها در این موارد پاسخگو باشند و مصوبات هر چه سریع‎تر به سرانجام برسند.

رستمیان گفت: مدیران باید از هم اکنون پیش‌بینی‌ پروژه‌‏‎های شاخص برای دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر را انجام دهند.
وی تاکید کرد: در دور نخست سفر برخی از پروژه‌های کلیدی و حساس استان بوشهر از گنجانده شدن در لیست پروژه‌ها جا مانده است که در سفر آتی باید مورد تاکید و پیگیری جدی قرار گیرد.

رستمیان ادامه داد: همچنین پیگیری جدی جذب اعتبارات باید به صورت اولویت دار انجام شود که در این زمینه از اوایل خردادماه تاکنون بیش از هفت نشست با ۲۰ دستگاه که بیشتر از ۸۰ درصد اعتبار عمرانی دارند، برگزار شده است.
وی افزود: بیش از ۹۰ دستگاه هستند که اعتبارات یک میلیارد و دو میلیارد تومانی دارند که در مجموع دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا اعتبارات پیش از پایان تیر ماه جذب شوند.

معاون استاندار بوشهر در بخش دیگری اظهار کرد: نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به مدیریت بحران در شهرستان‌ها باید با حضور فرماندار به صورت منظم تشکیل شود.
رستمیان عنوان کرد: استان بوشهر به واسطه همجواری با دریا، کوه و قرار گرفتن در نقشه پهنه‌بندی زلزله خطر پذیری بالایی دارد که باید به تناسب این شرایط نشست‌های ستاد یاد شده با دقت و مبتنی برنظرات کارشناسی برگزار و برای جلوگیری از حوادث مشابهی مترومل اهتمام جدی صورت گیرد.
وی عنوان کرد: با حضور استاندار چهار نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به مدیریت بحران برگزار و نظرات کارشناسی به منظور جلوگیری از وقوع حوادث شبیه متروپل آبادان دریافت شده است.
رستمیان افزود: قشر زحمتکش کارگر وظایف سخت و سنگینی دارند که در این حوزه باید موارد مربوط به ایمنی کارگاه و اچ‌.اس.ایی به نحو مطلوب و شایسته رعایت شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در تهران از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده خواستار حضور دستگاه‌‎های ذیربط استان در این نمایشگاه شد.

رستمیان همچنین با اشاره به برپایی موکب بیت النور حضرت فاطمه الزهرا در مرز شلمچه اظهار کرد: برای این موکب چند استان معین مشخص شدند که با توجه به بازدیدهای مستمر وزیر کشور باید دستگاه های ذیربط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار کرد: میزان جذب اعتبارات ملی، محرومیت زدایی و از محل مدیریت بحران و پیگیری دریافت مجوز ماده ۲۳ (با هدف تأمین منابع مالی از طریق سازمان برنامه و بودجه) از ملاک‌‏‎های مهم در ارزیابی مدیران مورد تاکیده ویژه استاندار بوشهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار