مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۹ ماه اخیر به طور میانگین در هر روز یک مجوز تولید و کسب و کار در این استان صادر شده‌است گفت: تا پایان امسال ۶۰ واحد تولیدی صنعتی در این استان تکمیل و بهره برداری می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 30 June 2022

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی صفوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر بیان کرد: این واحدها با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان می‌تواند تا پایان سال ۲ هزار اشتغال جدید برای استان بوشهر ایجاد کند.

وی اضافه کرد: همچنبن فعال سازی ۵۰ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر یکی دیگر از اولویت‌های وزارت صمت در سال جاری در استان بوشهر است که باید با بررسی و هماهنگی برای رفع مشکلات آنها، به چرخه فعالیت تولیدی بازگردند.

صفوی ادامه داد: همه مراحل این مجوزها به صورت الکترونیکی انجام شده است و بوشهر در کاهش زمان صدور مجوز پیشرو است و این امر باعث افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در این استان شده است.

وی افزود: پس از صدور مجوز نیز در یک یا ۲ روز تحویل زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۵۷ هزار واحد صنعتی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که ۱۴۳ هزار نفر اشتغال‌زایی دارند.

صفوی اضافه کرد: به طور کل در سه بخش صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر ۱۷۰ هزار نفر مشغول کار هستند و حل مسائل این عرصه اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته نیز با اقدامات انجام شده ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: سال گذشته موفق شدیم از سقف تسهیلات تخصیص یافته برای رونق اشتغال و تولید در استان بوشهر استفاده کنیم.

صفوی اعلام کرد: صادرات غیر نفتی استان بوشهر در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده و با چهار میلیارد دلار جایگاه نخست کشور را دارد که نشان دهنده رشد استان هم در زیرساخت و هم در تسهیلگری صادرات است.

وی یادآور شد: استان بوشهر با مجموع ۱۰ میلیارد دلار صادرات نفتی در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: واردات استان بوشهر درسه ماه سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار است و در همین میزان نیز سمت و سوی واردات از مصرفی به تجهیزات تولیدی و کالاهای واسطه‌ای تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا از ظرفیت وارداتی استان بوشهر بیش از پیش برای رونق تولید استفاده شود.

صفوی در ارتباط با صدور کارت‌های بازرگانی گفت: بر اساس بررسی‌ها ۷۴ درصد از کارت‌های صادر شده، امسال تمدید شده است که این نشان دهنده داشتن عملکرد و فعال بودن صاحبان این کارت‌ها است.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر بازار به دنبال اصلاح ارز ترجیحی، بیان کرد: با ایجاد قرارگاه و نظارت مستمر و همراهی اصناف بوشهر موفق شدیم از این گردنه با کمترین میزان پرونده ثبت تخلف گذر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار