رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: زن جوانی که با استفاده از کانال تلگرام، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 23 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سرهنگ حشمت‌الله سلیمانی دوشنبه ۲ خرداد به خبرنگاران گفت: به دنبال مراجعه چند شهروند شیرازی و طرح این ادعا که از طریق یک کانال تلگرامی از آنان کلاهبرداری شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ضمن یادآوری اینکه براساس اظهارات شکات، فردی در یک کانال تلگرامی با عنوان "ارزان‌سرا" آگهی فروش روتختی به قیمت کارخانه درج و آنان را با این ترفند فریب داده است، گفت: خریداران بعد از دریافت وجوهی تحت عنوان پیش پرداخت، از ارسال کالا و پاسخگویی به تماس خریداران امتناع می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی جوان بود را در یکی از محله‌های شهرستان شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سلیمانی با بیان ینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۳۰۰ نفر شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

این مقام انتظامی در پلیس فتا، از هموطنان خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار