فرماندار دیر استان بوشهر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پانزدهم فروردین ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر به این شهرستان سفر کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ 03 April 2022

یونس باربرز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار مسافران نوروزی تعداد ۱۰۰ هزار نفر از مسافران در این شهرستان اقامت کردند که تعداد ۱۰ هزار نفر در ۲ اقامتگاه‌ بوم‌گردی اسکان یافتند.

وی ادامه داد: ۳۰ مدرسه ، سالن‌های ورزشی مدارس و اداره ورزش و جوانان و سالن همه ادارات و دستگاههای اجرایی و تمام خانه های مبله در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت.

فرماندار دیر گفت: در این شهرستان دو اقامتگاه بوم گردی در روستای جاشک در کنار کوه نمک جاشک و اقامتگاهی نیز در روستای نرکوه ایجاد شده که مسافران از آن استقبال کردند.

وی افزود: ساحل ماسه ایی زیبای روستای جبرانی و مجتمع تفریحی و گردشگری سورو و خورخان بردخون، جنگل های حرا، ساحل بکر دریا و اسکله های هفت گانه شهرستان نیز در جذب مسافران نوروزی و گردشگران در این شهرستان کمک کرد.

فرماندار دیر بیان کرد: مسجد جامع و قلعه تاریخی بردستان و جزایر سه گانه ام الگرم، تهمادون و نخیلو در بخش بردخون مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار گرفت.

وی گفت: مزارع گوجه فرنگی متعدد که در بزرگراه آبدان- دوراهک و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهرستان دیر است.

با بیان اینکه مسافران نوروزی از این شهرستان رضایت داشتند، گفت: برای حمایت از مغازه داران بومی شهرستان امسال نمایشگاه کالای ته لنجی در این شهرستان راه اندازی نشد.

شهرستان دیر از شمال به شهرستان‌های دشتی و تنگستان از شرق به شهرستان‌های کنگان ، عسلویه و جم و از جنوب و غرب به آب‌های خلیج فارس منتهی می‌شود.

طول نوار مرزی-دریایی شهرستان دیر ۹۵ کیلومتر است که از خور بردستان شروع می‌شود و تا خور زیارت ادامه دارد.

این شهرستان از سه بخش مرکزی، آبدان و بُردخون تشکیل شده‌ و دارای پنج شهر شامل دیر، بردستان، دوراهک، آبدان و بردخون و همچنین پنج دهستان است.

شهرستان دیر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۶۰ هزار و ۲۲۶ نفر جمعیت دارد.

بندر دیر مرکز این شهرستان، در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان بوشهر واقع شده است.

شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر به شمار می‌رود

بزرگترین واحد متانول دنیا با ظرفیت تولید روزانه هفت هزار تن در این شهرستان وجود دارد.

آثار تاریخی و مذهبی متعددی در شهرستان دیر وجود دارد همچون: مسجد بردستان، قلعه بردستان در پنج کیلومتری ورودی شهر دیر، مسجد شاه سید فرج الله، مقبره امامزاده سید جمال الدین، مقبره امامزاده شاه پیر غریب، مقبره امامزاده شاه ابوالقاسم و امام زاده ابراهیم و امیر دیوان و مقبره امامزاده بی‌بی حکیمه از مکان های پربازدید مسافران و گردشگران نوروزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار