استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: عمده محصولات پتروشیمی به صورت خام‌فروشی صادر می‌شود که اگر به صورت کالا‌های تولیدی صادر شوند قطعا ارزآوری بیشتری دارند.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 03 April 2022

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی زاده خواستار پرهیز از خام‌فروشی محصولات شد و افزود: همین محصولات خام پتروشیمی به خارج از کشور صادر و تبدیل به کالا می‌شود و با چند برابر قیمت وارد ایران می‌شود.


وی اظهار داشت: محصولات خام پتروشیمی هر تن با قیمت ۲۵۰ دلار صادر و وقتی تبدیل به کالا می‌شود با ۵ برابر قیمت و هر تن ۱۲۵۰ دلار وارد ایران می‌شود که نشان می‌دهد خام‌فروشی موجب زیان به اقتصاد کشور است.


استاندار بوشهر گفت: اگر صنایع پایین‌دستی پتروشیمی راه‌اندازی شود در حوزه اشتغال تحولی ایجاد می‌شود و رسانه‌ها باید در این مسیر فرهنگ‌سازی کنند تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.


محمدی زاده اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا صنایع جانبی و پایین‌دستی پتروشیمی در استان فعال شوند تا شاهد بهبود وضعیت اشتغال و نهایتا بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.


استاندار بوشهر گفت: در چند سال گذشته از حوزه تولید غفلت شده بود و خیلی از واحدها، نیمه فعال و تعطیل بودند و در سال ۱۴۰۱ برای رونق تولید در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.


محمدی زاده یادآورشد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به خوبی در جنوب استان شکل گرفته و ظرفیت مناسبی را برای شرکت‌های دانش بنیان و تولید کالا‌ها و ابزار مصرفی فراهم کرده است.


وی گفت: این صنایع به کالا‌هایی نیاز دارند که آن‌ها را سرپا نگه دارند و شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در این مسیر دارند.


محمدی زاده افزود: شرکت‌های دانش بنیان از لحاظ کمی و کیفی در استان توسعه می‌یابند و به سمت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی سوق داده می‌شوند.


استاندار بوشهر اضافه کرد: توسعه مراکز پرورش میگو و راه‌اندازی صنایع فرآوری خرما نیز در دستور کار است که بدون تردید گامی در راستای بهبود وضعیت اشتغال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار