مدیرکل میراث بوشهر:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عبای تولیدی صنعتگران روستای " بحیری" شهرستان دشتی این استان با سابقه چند صد ساله قابلیت ثبت جهانی دارد و این اداره در حال پیگیر این مهم است.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 09 March 2022

به گزارش تابناک بوشهر، اسماعیل سجادی منش روز چهارشنبه در جمع تولیدکنندگان عبا در شهرستان دشتی افزود: عبای دشتی به عنوان یک برند شناخته شده در داخل و خارج کشور است و پیگیر آن هستیم که این هنر صنعت ثبت جهانی شود.

وی از اقدامات بسیار خوب مسئولان دشتی در آموزش و توسعه کارگاه‌های عبا بافی در روستای بحیری قدردانی کرد و افزود: این اداره کل آمادگی لازم برای تامین اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندای و توسعه کارگاه‌های عبا بافی و صنایع دستی دیگر را در روستاهای شهرستان دشتی دارد.

سجادی منش اضافه کرد: اعتبارات توسعه صنایع دستی برای سال آینده ۵۰۰ درصد افزایش یافته و این فرصت بسیارخوبی برای توسعه این هنر صنعت کم نظیر کشور برای دشتی فراهم کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: دشتی دارای ظرفیت های بسیارخوبی برای گردشگری طبیعی، تاریخی و زیارتی دارد و نیازمند توسعه زیر ساخت های گردشگری شامل اقامتگاه‌ها در شهرها و بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری است.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا و آماده شدن شرایط برای سفرهای نوروزی بعد از ۲ سال وقفه پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش شمار سفرهای نوروزی و ورود گردشگران از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر باشیم.

وی از مسئولان دشتی خواست آمادگی لازم برای حضور مسافران نوروزی دراین شهرستان داشته باشند.

سجادی منش بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه این اداره کل توسعه زیر ساخت های گردشگری در همه نقاط استان بوشهر است و با توجه به نگاه ویژه دولت به این حوزه سرمایه گذاران باید از این فرصت اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

هم اکنون سالانه بیش از ۳۰۰ قواره عبا در روستاهای دشتی تولید می‌شود که بیشتر آن در شهر نجف عراق، کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و بازار شهر قم با قیمت ‌بسیار خوبی عرضه می‌شود.

عبای تولیدی در دشتی از پشم شتر و به رنگ های سیاه، سفید، قهوه‌ای، کرم و طلایی و به طول ۶.۵ متر و عرض ۸۵ و ۱۵۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار