سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش:
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از رویکردهای این معاونت این است که برنامه‌های پرورشی و تربیتی از تعدد و کثرت به تلفیق، همراهی و هم افزایی تغییر یابد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 09 March 2022

به گزارش تابناک بوشهر، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران تربیت در استان بوشهر افزود: در این ارتباط از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش از جمله توانمندی های جهادی در بخش‌های مختلف قرآنی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر استفاده می شود.

وی با تاکید براینکه تاکنون از ظرفیت رسانه کم استفاده شده است یادآور شد: رسانه ظرفیتی است که آموزش و پرورش باید از آن استفاده کند و در همین راستا برنامه های کلان و تاثیر گذار خواهد داشت.

باقر زاده براستفاده از نظر مربیان و معاونان پرورشی و مشاوره های مدارس تاکید کرد و گفت: این قشر واقعیت‌ های جامعه را بخوبی می شناسند و باید از اظهار نظر آنها استفاده کنیم تا براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری، برنامه ریزی و بودجه را در همان مسیر هدایت کرد.

وی اظهارداشت: تربیت به معنی ارزش نهادن به گرایش، بصیرت و اراده است و جدی گرفتن این موارد زمینه مسئولیت پذیری انسان را فراهم می‌کند.

باقر زاده ادامه داد: ترتیب تحمیل، تطمیع و تحقیر نیست بلکه به حساب آوردن گرایش، بصیرت و اراده انسان است به این معنی که گرایش‌های او باید از گرایش‌های مادی و حیوانی به گرایش انسانی و الهی و بصیرت او به بصیرت نورانی، آخرتی و الهی و اراده او نیز از اراده سست و بی خاصیت به اراده محکم و راستین انسانی سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: رسیدن به این جایگاه تنها در موقعیت‌های تربیتی به وجود می‌آید.

باقرزاده با تاکید براینکه باید نسبت به تربیت اصلاح و نگرش واحدی داشته باشیم گفت: تنها در این صورت است که متوجه می شویم برخی کارهای ما تربیتی نبوده یا کم اثر بوده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که پیرو شهدا بوده و در مسیر آنان حرکت کردند امروز موشک‌هایی ساخته اند که نقطه زنی می‌کند در تربیت نیز براساس نظر رهبر معظم انقلاب تفکر یکی از نقاط راهبردی به شمار می‌رود و همه معلمان باید در این زمینه دانش آموزان را با تفکر تربیت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه تربیت فرآیندی است گفت: معلمی که زمینه فکر کردن دانش آموزان را به وجود می آورد زمینه گرایش، بصیرت و اراده او را نیز فراهم کرده هرچند ممکن است آن معلم، معلم تربیتی نیز نباشد.

وی پرداختن به ایمان و حیا را از جمله دیگر موارد تربیت عنوان کرد و باید مورد توجه قرار گیرد.

باقرزاده تاکید کرد: تربیت بخش‌های مختلفی دارد و همه به صورت‌های مختلف در این امر دخالت دارند و تنها مربی تربیتی مسئول تربیت نیست.

فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر، در راستای سند تحول بنیادین جهت دهی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سند تحول بنیادین معلم مترادف با مربی قرار داده شده است به همین دلیل فعالیت‌های آموزش و پرورش این استان در این راستا جهت‌دهی و طراحی شده است.

علی موحدی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید فرهنگی، ۴۷۱ شهید دانش‌آموز و بویژه ۱۴ شهید امور تربیتی استان بوشهر گفت: آرامش و امنیت امروز ما حاصل فداکاری و جان‌فشانی شهدای عزیزی است که درس ایثار و خودگذشتگی را به همه داده‌اند.

وی افزود: در فعالیت‌های تربیتی باید به دانش‌آموزان اعتماد و زمینه بروز و ظهور استعدادهای آنها را فراهم کرد.

موحدی تاکید کرد: منطق و فلسفه ایجاد دستگاه عظیم آموزش و پرورش ساختن انسان است و در جمهوری اسلامی باید به سمتی حرکت کنیم که همه مدارس در تراز انقلاب باشند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در کشور، به ابتکار استان بوشهر طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی از سال تحصیلی گذشته شروع شده و فراخوان ۲ همایش ملی مدرسه و خانواده تراز نیز منتشر شده است که هر سه طرح، پیوست عملی سند تحول بنیادین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: در مدرسه تراز یک نفر ابلاغ تربیتی دارد اما همه کارکنان تربیت را ابلاغ می‌کنند، در این مدرسه به جای اینکه فعالیت‌ها منحصر به پیشرفت درصد قبولی باشد، همزمان اهداف آموزشی و تربیتی پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان با کمبود ۳۲۸مشاور و ۸۴۸ مربی پرورشی مواجه است که امیدواریم با تدابیر انجام شده در وزارت، بخشی از این کمبود از طریق دانشگاه فرهنگیان مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار