برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی استان بوشهر روز چهارشنبه در آئینی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بوشهر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 09 March 2022

به گزارش تابناک بوشهر، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: سند مهندسی فرهنگی یک سند ملی برای همه عرصه فرهنگ کشور با رویکرد اسلامی ایرانی و با نگاهی تمدنی به تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام سعید رضا عاملی افزود: برش استانی از دل مسائل استان بیرون می‌آید بنابراین سندی بومی است و مسئولان ستادی دخالتی در تدوین سند بومی استان‌ها ندارند.

وی ادامه داد: برش استانی سند ملی نقضه مهندسی فرهنگی استان بوشهر براساس نظام و مسائلی که در استان تشخیص داده شده و ۳۰۰ مصاحبه با مدیران، کارشناسان و نخبگان استان بوشهر با محوریت ۲۴ اقدام ملی صورت گرفته است.

عاملی اظهارداشت: اولویت‌های سند یاد شده نیز در پنج مسئله تقسیم بندی شده و همچنین برنامه اهداف آن ۴۲ هدف خرد و ۶۳ برنامه اقدام در آن پیش بینی شده است.

وی گفت: از حیث اجرایی شدن نیز مصوبه خود استان یک مبنا است چرا که استاندار، بدنه برنامه‌ریزی استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور در تعامل با نظام بودجه‌ریزی استان ضمانت اجرایی آن را فراهم می‌کند.

عاملی ادامه داد: از سوی دیگر رئیس جمهور نیز برای برش استانی آن اعتبار ویژه تدارک دیده تا بتواند در خلاءهای پیش رو حمایت‌های لازم محقق شود.

وی گفت: با سند مهندسی فرهنگی استان‌ها، علاوه بر اینکه نظام برنامه‌ریزی فرهنگی بر مجموعه فعالیت‌های استان حاکم می‌شود تقسیم کار استانی، یکپارچگی و هم افزایی به لحاظ فرهنگی با هدف مشخص تعیین خواهد شد.

عاملی اضافه کرد: تاکنون برش استان سند فرهنگی استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رونمایی شده و امروز نیز سند فرهنگی استان بوشهر به عنوان چهارمین استان کشور رونمایی شد که به لحاظ شروع کار روی سند فرهنگی با اندکی تقدم و تاخر استان نخست کشور است.

وی گفت: در رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی ۱۰ استان کشور در اولویت قرار داشتند که امید است تا پایان خرداد سند ۱۰ استان مدنظر است پایان یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار