مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد
ما مطیع امر مقام معظم رهبری هستیم و با توجه به دستور ولی‌فقیه، با شدت بیشتری نسبت به پدیده زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری برخورد خواهیم کرد./150 هکتار از اراضی ملی در یکی از بخش‌های شهرستان دشتی تصرف شده که در حال پیگیری هستیم
کد خبر: ۱۰۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 29 September 2015
تابناک بوشهر: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: تعداد 5 هزار پرونده زمین‌خواری در محاکم استان بوشهر وجود دارد.

هوشنگ شریفی اظهار داشت: ما مطیع امر مقام معظم رهبری هستیم و با توجه به دستور ولی‌فقیه، با شدت بیشتری نسبت به پدیده زمین‌خواری، کوه‌خواری و دریاخواری برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: سازمان جنگل‌ها به دنبال این نیست که حق دیگران ضایع شود، ولی به‌شدت با زمین‌خواران مبارزه می‌کند.

وی افزود: در شش‌ماهه اول سالجاری به 371 پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی و موجب شد 5 هزار و 700 هکتار از اراضی تصرفی غیرقانونی، رفع تصرف، خلع ید و ضبط اعیانی‌ها به نفع دولت شود.

شریفی خاطرنشان کرد: در استان بوشهر با توجه به حضور شرکت‌های نفتی و مسیرهایی که خط لوله‌های نفت، گاز، آب، راه و برق می‌گذرد، شاید زمین‌خوارانی هستند که از این فرصت سوءاستفاده کنند و ما در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در شهرستان دیر یک نفر با 44 پرونده علیه دولت اقدام به سندسازی کرده بود و پس‌ از اینکه ما متوجه این موضوع شدیم، به شدت اقدام کرده و موفق شدیم 600 هکتار از راضی تصرف‌شده را از وی پس بگیریم و به نفع دولت ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد 5 هزار پرونده زمین‌خواری در محاکم استان بوشهر وجود دارد که جا دارد از دستگاه قضا تشکر کنم که همکاری بسیار خوبی با منابع طبیعی دارند.

شریفی یادآور شد: در حریم و حتی بستر دریا در شهرستان بوشهر افرادی بودند که اقدام به ساخت‌وساز می‌کردند که با همکاری دادستان بوشهر و قاضی پرونده موفق شدیم عملیات را توقیف کنیم تا پس از طی کردن مراحل قانونی اقدام شود.

وی افزود: در بخش مرکزی و بخش کاکی شهرستان دشتی زمین‌خواری وجود داشته که منابع طبیعی اقدام به تشکیل پرونده کرده و این موضوع در محاکم قضایی در حال پیگیری است و چنانچه در برخی مواقع متوجه اعمال‌نفوذ شویم، حتماً از بازرسی کل کشور، سازمان بازرسی استان و اداره کل اطلاعات کمک می‌گیریم.

شریفی ضمن تقدیر از اداره کل اطلاعات استان بوشهر گفت: کار بسیار خوبی که برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر آغاز شده است، عملیات اجرایی طرح کاداستر اراضی ملی است که این طرح در استان بوشهر آغاز و تا سال 1395 به پایان می‌رسد که جا دارد از رئیس سازمان جنگل‌های کل کشور و استاندار بوشهر که اعتبارات این طرح را در اختیار ما قرار دادند، تشکر کنم.

شریفی یادآور شد: عملیات اجرایی طرح کاداستر اراضی ملی از شهرستان جم آغاز شده است که تا آذرماه جشن پایان این طرح را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: 150 هکتار از اراضی ملی در یکی از بخش‌های شهرستان دشتی تصرف شده که در حال پیگیری هستیم و در محاکم قضایی رأی آن به نفع دولت صادر خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار