نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین اصلی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده استفاده بهینه از منابع، توجه و تخصیص اعتبار بیشتر به مناطق ضعیف‌تر و محروم‌تر و توزیع عدالت محورانه بودجه است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ 10 January 2022

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم جمیری در این باره افزود: بنای دولت بر این است که براساس ضرورت‌ها و نیازمندی‌ها و با نگاه عدالت محورانه بودجه توزیع شود و نگاه لایحه بودجه ۱۴۰۱ تنها محدود و منحصر به پایتخت نیست بلکه نگاهی کلان دارد.

وی بیان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ به گونه ای نیست که هر کسی که زور و قدرت چانه زنی و امکان وارد کردن فشار بیشتری دارد بتواند در بودجه تغییری حاصل کند بلکه این بودجه براساس اولویت‌ها و اتمام طرح‌های لازم الاجرا و نیمه تمام باید نهایی شود.

جمیری تاکید کرد: تنظیم عادلانه بودجه و توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های توزیع اعتبارات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است که این اولویت‌ها در حوزه عمرانی با طرح‌های رو به اتمام و نیمه کاره است و با تزریق اعتبار می‌توان از آنها بهره برداری کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به منابع ضعیفی که در زمان حاضر وجود دارد بودجه باید به صورت دقیق و به گونه‌ای تنظیم و هم درآمدها قابل وصول و هم در زمینه هزینه‌ها رویکرد بهینه ای درنظر گرفته شود که دولت به خوبی به این موارد توجه داشته است.

به گفته جمیری همه این موارد در کمیسیون تلفیق به صورت دقیق مورد بحث، نقد و بررسی قرار می گیرد و امیدواریم آن چیزی که نهایی می‌شود به نفع مردم باشد.

وی در باره نقش سفرهای استانی دولت در تنظیم بودجه یادآور شد: به طور قطع سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان‌ها و آشنایی نزدیک با مشکلات و نیازمندی‌های مردم در نگاه دولت برای تنظیم لایحه بودجه نقش اساسی داشته است.

جمیری گفت: رئیس جمهور با سفرهایی که به استان‌های مختلف داشته با مشکلات موجود در دورترین مناطق کشور آشنا و با شناختی که حاصل می‌شود و با دغدغه‌های مسئولان استانی شرایطی فراهم می‌شود که دولت واقع بینانه‌تر مسائل را ببیند و در عملکردها وبرنامه هایی مانند بودجه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بودجه استان بوشهر در لایحه جدید دولت نسبت به قبل شرایط بهتری است و امیدواریم بعد از تصویب؛ تخصیص‌ها نیز به موقع صورت گیرد و ما شاهد تحقق بودجه در استان بوشهر باشیم.

جمیری اظهار کرد: اما با توجه به شرایطی که بر وضعیت بودجه حاکم است ممکن است برخی از مبالغی که پیش بینی شده کافی نباشد و برخی پروژه‌های بزرگ مانند راه آهن که یکی از اولویت‌دارترین و مهمترین پروژه‌های مورد نیاز مردم استان بوشهر است باید از محل‌های دیگر برای آن پیش بینی شود که سرعت بیشتری پیدا کند.

وی تاکید کرد: با جلسه‌های متعددی که با حضور نمایندگان و استانداران و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و همینطور در جلسه ای که نمایندگان استان‌های فارس و بوشهر با رئیس جمهور داشته‌اند بر تکمیل این پروژه تأکید شده و امیدواریم با تهاتر نفت به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار