کاهش چشمگیر مبتلایان به کرونا،دستگیری شکارچیآن متخلف و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز خبرهای کوتاه روز یکشنبه شهرستان های دیلم ،جم و دشتی است.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 12 December 2021

دیلم

 فرماندار دیلم استان بوشهر گفت:  شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در زمینه انجام واکسیناسیون و مقابله با کرونا فوق‌العاده عمل کرده و  همین امر سبب کاهش چشمگیر مبتلایان به این بیماری در منطقه شده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دیلم ،  ناصر کشاورزی در جلسه ستاد پدافند غیرعامل این شهرستان افزود: هم اینک این شهرستان از لحاظ وضعیت بیماری کرونا شرایط خوبی  دارد و آمار مبتلایان سیر نزولی داشته است.

وی اظهارداشت:  همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان همچنان باید پا به پای شبکه بهداشت و درمان حرکت کنند تا سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا شکل نگیرد.

فرماندار دیلم گفت: در بحث بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، مدیریت آموزش‌وپرورش به‌صورت اساسی به موضوع واکسینه شدن دانش آموزان واجد شرایط توجه داشته باشند تا خطری دیگران را تهدید نکند.

وی افزود:  در اسرع وقت به مشکلات مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیلم رسیدگی خواهد شد تا فضا برای دریافت دز سوم واکسن مردم فراهم باشد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم  گفت: از اردیبهشت‌  سال جاری که مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان راه‌اندازی شده است تاکنون ۷۶ درصد مردم  هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتقام عزیززاده افزود: حدود چهار هزار نفر در دیلم  هیچ نوبتی از واکسن را دریافت نکرده‌اند که این موضوع جای نگرانی دارد و می‌تواند عامل جرقه‌ای جهت افزایش آمار مبتلایان باشند.

وی بیان کرد:  مجموعه بهداشت و درمان تمام توان خود را صرف خواهد کرد که پیک جدیدی از این بیماری شکل نگیرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: باتوجه به اینکه  واکسن کرونا ایمنی دائم ایجاد نمی‌کند ، ضرورت دارد که شهروندان برای بالا بردن سطح ایمنی، تزریق دز سوم را جدی بگیرند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت آبی کرونا قرار دارد.

جم

۲ شکارچی متخلف در جم دستگیر شدند

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: ۲ نفر از تبعه افغان در حین شروع به شکار پرندگان در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، محمد تقی محمدی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد افزود:  بنا به گزارش‌های دریافتی مبنی بر حضور ۲ نفر شکارچی پرندگان در شهرستان جم در حوالی روستای بهرباغ، شناسایی متخلفان در دستور کار قرار گرفت.

 

 

سه خبر از شهرستان های استان بوشهر

 

وی بیان کرد: هر ۲ متخلف از تبعه افغان و ساکن همان روستا بودند که با یک قبضه سلاح تفنگ بادی  به  پرندگان تیراندازی می‌کردند.

محمدی ادامه داد: از شکارچیان ادوات شکار شامل یک قبضه سلاح تفنگ بادی، دو بسته تیر، یک عدد چاقو و یک دستگاه موتورسیکلت به دست آمد و  متخلفان برای برخوردهای قضایی به دادگاه معرفی شدند.

محمدی افزود: صید، زنده گیری، شکار، حمل، نگهداری و عرضه کلیه گونه های حیات وحش جرم بوده و از کلیه شهروندان تقاضا می شود علاوه بر رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی در صورت مشاهده هرگونه تخلف را گزارش کنند.

دشتی

یادواره شهدای دانش آموز در هنزستان شهید حیدری پور خورموج برگزار شد

مسوول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه امام صادق( ع) استان بوشهر گفت:  شهدا برگ زرین دفتر خاطرات انقلاب اسلامی هستند.

حجت السلام حسین دشتی در آئین یادواره شهدای دانش آموز دشتی افزود: دانش اموزان و نوجوانان ما در دوران دفاع مقدس بیشترین و بهترین نقش ایثار و از خودگذشتگی در دفاع از دست آوردهای نظام اسلامی  داشته اند.

 

سه خبر از شهرستان های استان بوشهر

وی تاکید کرد: برگزاری  یادوارهای شهدا یکی از ارزشمندترین کارهای فرهنگی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت شهدا به نسلهای جوان امروز است.

وی اضافه کرد: امروز تمام تلاش دشمنان  ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی ،فرهنگی و اعتقادی نوجوانان وجوانان است و آنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای سعی درخدشه دار کردن این اعتقادات دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار