مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: با آغاز عملیات حفاری یک حلقه چاه در بخش شمالی میدان گازی پارس جنوبی، ارزیابی توان احتمالی نواحی خارج از بلوک‌بندی فعلی این میدان وارد فاز اجرایی شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 30 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، علی‌اکبر ماجد افزود: حفاری این چاه با هدف تعیین میزان گسترش میدان گازی پارس جنوبی در سمت شمال میدان و ارزیابی توان احتمالی نواحی بلوک‌بندی نشده این بخش برای توسعه آغاز شده است.


وی یکی از راهکار‌های درنظرگرفته شده در طرح جامع حفظ و نگهداشت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ارزیابی و شناسایی اهداف واجد پتانسیل‌های هیدروکربوری مناسب عنوان کرد و گفت: این چاه در بخش مالی میدان پارس جنوبی، نخستین حلقه از چهار حلقه چاه برنامه‌ریزی شده برای حفاری و ارزیابی نواحی خارج از بلوک‌بندی فعلی این میدان است.


ماجد با اشاره به روند پایانی فرایند توسعه فاز‌های فعلی میدان گازی پارس جنوبی افزود: اجرای برنامه‌های استمرار تولید از این میدان در اولویت کاری این شرکت قرار گرفته است، بنابراین تعیین دقیق‌تر حدود میدان و ارزیابی پتانسیل مخزنی نواحی خارج از بلوک‌های توسعه‌یافته میدان با هدف بررسی امکان تعریف طرح‌های توسعه تکمیلی در این نواحی از جمله سرفصل‌های اصلی این سند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار