دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شوند در آذر ماه شاهد کاهش موارد بستری و فوتی در استان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 23 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: چند هفته متوالی بوده که تمام شهرستان‌های استان در شرایط آبی و کم خطر هستند، اما در شرایط کنونی باید از برپایی تجمعات و مراسمات شلوغ پرهیز کنیم، چون این عادی سازی می‌تواند خیلی خطرناک باشد.


وی افزود: در آبان ماه ۵۰ درصد کاهش فوتی نسبت به مهر ماه سال جاری داشته‌ایم به صورتی که در مهر ماه ۴ روز بدون فوتی، ولی در آبان ماه ۱۴ روز بدون فوتی را در استان شاهد بودیم.


کشمیری گفت: اگر ۹۰ درصد از مردم کل استان دو دوز واکسن را دریافت کردند بعد می‌توان گفت که استان در حاشیه امن بیماری قرار دارد.


وی افزود: در استان بوشهر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کم‌ترین مقدار ممکن بوده است که این کاهش می‌تواند خطرناک باشد و بستری برای افزایش مجدد بیماری در استان را فراهم کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بیان کرد: با بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی وجود دارد، درصورتیکه در مدارس معلم یا دانش آموز بیمار شوند باید حتما آن کلاس تعطیل و تمام افراد قرنطینه شوند.


کشمیری افزود: معلم‌ها و کارمندان مدارس حتما باید واکسن زده باشند و در مدرسه و کلاس درس حاضر شوند که تا کنون قریب به ۸۰ درصد از دانش آموزان واکسینه شده‌اند و ۲۰ درصد هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند.


وی گفت: افراد بالای ۶۰ سال که دو دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند باید دوز سوم را تزریق کنند، چون ۶ ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار