یکی از فعالان پرورش ماهی در استان بوشهر، مشکل اصلی این حوزه را، نبود شرکت‌هایی می‌داند که باید خدمات مورد نیاز این طرح‌ها را پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 23 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، یکی از مجریان طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی گفت: به طور مثال نبود شناور جرثقیل‌دار باعث شده است تا به هنگام تعویض تور، تور‌های قبلی به‌جای خارج شدن از آب و شست و شو و نصب در دوره‌های بعدی تولید، به دست غواص پاره شود، زیرا به‌دلیل چسبیدن گیاهان و جانوران دریایی به بدنه تور و سنگینی آن، امکان خارج کردن آن از آب بدون جرثقیل میسر نیست. همین مورد باعث شده تا در هر دوره تولید ۳ تور را پاره کنیم و کنار بگذاریم که هزینه زیادی به تولید کننده تحمیل می‌شود.


حمیدرضا پیشاهنگ افزود: در زمینه کنترل بیماری‌های ماهی هم مشکل جدی وجود دارد و لازم است اداره کل دامپزشکی در این زمینه فکری اساسی کند.


وی موضوع دیگر در حوزه پرورش ماهی را جایگزینی گونه «سی‌باس» که اکنون پرورش داده می‌شود برشمرد و بیان کرد: گرچه اکنون به علت میزان کم تولید، بازار فروش این محصول با مشکل چندانی مواجه نیست و هر کیلوگرم آن بستگی به اندازه ماهی از ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما واضح است که تمایل مردم به مصرف این ماهی زیاد نیست و در صورت تولید انبوه با مشکلاتی مواجه خواهد شد؛ بنابراین باید برای ورود گونه‌های دیگر به ویژه گونه‌های بومی از جمله ماهی هامور اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.


اکنون ۶ طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در محدوده آب‌های ساحلی استان با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ تن در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار