به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج روز سه شنبه در آیینی نخستین حوزه مقاومت بسیج عشایری استان بوشهر مزین به نام "شهید حاج قاسم سلیمانی" در بخش ارم دشتستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، فرمانده سپاه دشتستان در این آیین اظهار داشت: ۶۵ تا ۷۰درصد عشایر استان بوشهر در دشتستان مستقر هستند و از این رو جمعیت بالای بسیجیان عشایری در این شهرستان و براساس خواسته آنها اولین حوزه مقاومت بسیج عشایری استان بوشهر در منطقه ارم امروز افتتاح شد.

سرهنگ نعمت الله غلامپور افزود: ۱۲ پایگاه بسیج عشایری در بخش‌های ارم، بوشکان و شبانکاره فعال هستند که این حوزه منشا خیرات و برکاتی در بخش های مختلف است و با فعال شدن بسیج عشایری شهرستان بسیج سازندگی نیز در حوزه محرومیت زدایی جامعه عشایری گام‌های بزرگی برمی دارد.

وی یادآور شد: در حوزه دفاع مقدس و دشتستان تاکنون ۲۴جلد کتاب تدوین شده که انشاالله کتاب نقش عشایر دشتستان در دفاع مقدس نیز بزودی تدوین خواهد شد.

غلامپور تصریح کرد: در اسفندماه امسال نیز یادواره شهدای عشایر استان بوشهر در دشتستان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان نیز گفت: این حوزه مقاومت در منطقه منشا خیر و برکت است و بتواند نیروهای مومن، معتقد و دلسوز به نظام را تربیت کند.

حجت الاسلام ابوذر شاد اضافه کرد: انتظار می رود که در این منطقه امام جمعه و جماعات و روحانی محلات از مردم همین منطقه و جوانان مستعد روستایی و عشایری تربیت شده و خدمت کنند.

مدیرکل امور عشایری استان بوشهر نیز گفت: عشایر همواره در حفظ دستاوردهای نظام کوشیده اند، و این قشر وفاداری خود را به نظام با تقدیم شهدایی والامقام ثابت کرده اند.

عبدالمحمد امین زاده افزود: استقرار عشایر در اراضی، دشت ها و مراتع کشور در واقع به نوعی حفاظت از امنیت ملی است و هر چادر عشایری در نقاط مختلف برپا می شود خود به تنهایی یک پاسگاه و پاسبان این مرز و بوم است.

وی بیان کرد: از ۶ هزار و ۴۹۱ خانوار و جمعیت ۳۰هزارنفری عشایر کوچرو و ساکن استان بوشهر سه هزار و ۳۶۶خانوار و بالغ بر ۱۳هزار آن در دشتستان مستقر هستند.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر بیان کرد: جمعیت عشایری دشتستان به لحاظ فعالیت چشمگیر در زمینه بسیج می طلبید که این بسیجیان بصورت مستقل سازماندهی و فعالیت های آنها مدیریت شود و همچنین خدماتی به این قشر ارائه شود که با استقرار این حوزه مقاومت بسیج این خدمات رقم خواهد خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار