رئیس فداراسیون قایقرانی:
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مسئولان در سطح کلان نسبت به احداث پیست بین المللی قایقرانی بوشهر با نگاه ملی ورود کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 20 November 2021

 

علیرضا سهرابیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: در ارتباط با مخالفت‎‌های محیط زیست با احداث پیست بین المللی قایقرانی در بوشهر سال گذشته نیز پیگیری‌‎هایی صورت گرفت که انتظار است در این زمینه به جای احساسی فکر کردن با رویکردی ملی به موضوع نگاه شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی احساسی فکر کردن برای سازندگی کشور شیوه مناسبی نیست و با توجه به نیاز ورزشکاران و بویژه قایقرانان مسئولان مملکتی آستین همت بالا می‌زنند تا آسایش ورزشکاران فراهم شود.

سهرابیان اضافه کرد: مسئولان عالی رتبه کشور باید برای توسعه زیرساخت‎‏‌های ورزشی نهایت تلاش خود را بکار گیرند و تحقق این موضوع بدون شک به خروج و مهاجرت نخبگان ورزشی نیز کمک می‌‏کند.

وی گفت: امیدواریم با حضور جوانان و افراد با تجربه ایران به شکلی زیبا ساخته شود که منجر به افتخار همگان است.

سهرابیان ادامه داد: از مسئولان استان بوشهر نیز انتظار است برای کمک به هیات قایقرانی این استان تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت طبیعی زیرساخت ورزشی مناسب برای پسران و دختران این منطقه فراهم شود.

وی افزود: سایت کنونی قایقرانی در بوشهر نیازمند لایروبی است و در صورت محقق نشدن این موضوع در آینده‌‎‏ای نزدیک این محدوده خشک و فاقد شرایط لازم برای ورزش‌های آبی خواهد بود.

سهرابیان اظهار کرد: قایقرانان و بویژه ورزشکاران در رشته دراگون بوت پس از کارگران معدن از لحاظ پینه بستن کف دست بیشترین آسیب را دارند که انتظار می‏‌رود جواب این سختی‌ها با حمایت‌های مطلوب و موثر داده شود.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر نیز گفت: اکنون استان‏‌های مختلفی در صدد هستند تا چنانچه از احداث پیست بین المللی قایقرانی بوشهر ممانعت شود تا این پروژه را اجرایی کنند.

مهدی زارعی افزود: شمار زیادی از قایقرانان بوشهری فعال و دوستدار محیط زیست هستند و بدون شک خودشان نیز با تخریب ظرفیت‌های محیط زیستی موافقت نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: با این حال با توجه به نگاه مثبت برخی از کارشناسان محیط زیست دریایی امید است زمینه برای احداث پیشت بین المللی قایقرانی در بوشهر فراهم شود.

زارعی ادامه داد: این پیست در صورت احداث پس از پیست توکیو ژاپن دومین پیست بین المللی آسیا خواهد بود.

وی یادآورشد: پروژه احداث پیست بین المللی قایقرانی استان بوشهر با وجود اینکه پنج سال پیش توسط وزیر سابق ورزش و جوانان کلنگ زنی شده عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

زارعی ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار نیمی از سایت بین المللی قایقرانی و رایزنی برخی از استان‌ها برای جابه جایی محل اجرای این پروژه انتظار است محیط زیست ساز و کار اجرای آن را فراهم کند.

وی افزود: در این زمینه هیات قایقرانی به عنوان هیاتی برخوردار از فعالان زیست محیطی خود را ملزم به رعایت استانداردهای این حوزه می‏‌داند از این رو انتظار است رویکرد تعاملی بیشتری با این هیات پیش گرفته شود.

زارعی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین نظری که اعلام کرده رای به جابه جایی محل اجرای پیست بین المللی قایقرانی بوشهر داده اما با توجه به هزینه‌‎های چند میلیارد تومانی برای محدوده کنونی انتظار است شرایط برای اجرای پیست قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار