رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیلم استان بوشهر گفت: این شهرستان در یک هفته اخیر در دو منطقه با آلودگی‌های نفتی ناشی از نشت خطوط انتقالی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به سمت تلمبه خانه گوره مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 17 November 2021

 

عبدالرسول خالق پناه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پایش‌های مستمر به‌عمل آمده از محل‌های آلودگی نفتی مشخص شد اولین آلودگی نفتی، ناشی از نشت خط لوله ۳۰ اینچ گچساران ۴ به مجتمع تلمبه خانه گوره حدفاصل سه راهی دیلم - گچساران- گناوه تا روستای مظفری شمالی به وقوع پیوست.

وی اظهارکرد: درپی این اتفاق، فوری موضوع به مسئولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بصورت مکتوب اطلاع رسانی شد که عوامل اجرایی آن واحد سریع به محل اعزام و پس از تلاش ۲ ساعته بطور کامل مهار شد.
خالق پناه گفت: دومین آلودگی نفتی حادث شده ناشی از نشت نفت از خط لوله ۲۸ اینچ گچساران ۲و ۱ به مجتمع تلمبه خانه گوره واقع در ضلع شمالی روستای گاوزرد در گودالی به ابعاد تقریبی به عمق ۲.۵ متر حادث شده است که باتوجه به حجم بالای مواد نفتی نشت شده به همراه محتوی گودال، روند مهار کند پیش می رود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیلم افزود: این نشتی از خط لوله مستقر در قسمت زیرین گودال رخ داده، که ابتدا باید کلیه محتویات درون گودال تخلیه و سپس عملیات مهار صورت گیرد که کماکان بدون وقفه عملیات مربوطه در دست اقدام است.

وی گفت: همچنین در پی سرریز شدن مواد نفتی از گودال، مقادیر قابل توجهی از آن به اراضی کشاورزی همجوار سرازیر و باعث آلودگی آن نقطه شده است.
خالق پناه بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور و قدمت بالا و فرسودگی خطوط لوله‌های انتقال نفت در حوزه استحفاظی این شهرستان، می‌طلبد مسئولان امر با ارائه راهکارهای اساسی گامی موثر در جهت جلوگیری از بروز چنین حوادثی بردارند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است و در جوار مهم‌ترین تاسیسات و شرکت‌های نفتی جنوب کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار