امام جمعه بوشهر با تأکید بر انعقاد قراردادهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر در داخل استان گفت: اگر این قرار دادها در بوشهر منعقد شود سرمایه آنها وارد بانک‌های استان و کمک به چرخ اقتصاد و توسعه استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 15 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان یکی از بانک‌های استان بوشهر با بیان اینکه بانک به‌عنوان یک پشتیبان قوی می‌تواند در خدمت زندگی اقتصادی مردم باشد اظهار داشت: بانک در عرصه اقتصاد به‌عنوان یک پشتیبان قوی در زندگی بشری نقش مهمی دارد به ویژه اگر یک کشور در عرصه تولید و جهش تولید دارای یک رویکرد راهبردی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بانک را مهمترین پشتیبان معیشت مردم و اقتصاد کشور عنوان و تصریح کرد: اگر دارایی و نقدینگی مردم و عدم توانمندی آنها در زندگی معیشتی مورد پشتیبانی قرار نگیرد قطعاً زندگی آنها دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک، کانون جوشان حمایت است افزود: بانک در عرصه خدمات تسهیلاتی در تولید کالای مورد نیاز جامعه و جهش تولید برای خودکفایی و مرجعیت بین‌المللی و ایجاد ثروت برای کشور و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه معوقات بانکی در سطح کشور بسیار بالاست و سرمایه موجود در بانک‌ها نیز تأثیر چندانی در اقتصاد کشور ندارد، خاطر نشان کرد: سرمایه بانک‌های کشور وارد اقتصاد و چرخه تولید نمی‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که چرخ اقتصاد کشور خوب نمی‌چرخد به همین سبب ضروری است که طبق قانون، سرمایه موجود در بانک‌ها در راستای سرمایه‌گذاری و حل مشکلات استفاده شود.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه اقتصاد مانند یک منظومه است و ایجاد اشکال در برخی نقاط این منظومه سبب بروز مشکل در کل منظومه می‌شود اظهار کرد: بانکداری وقتی می‌تواند حرکت کند که در یک منظومه صحیح قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تحول بنیادین در سیستم بانکداری را مورد تأکید قرار داد و استان بوشهر را یک استان نیازمند به تسهیلات عنوان و بیان کرد انعقاد قراردادهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر سبب می‌شود سرمایه این قراردادها وارد بانک‌های استان شود و در نتیجه افزایش نقدینگی بانک‌های استان و کمک به چرخ اقتصاد و توسعه استان در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار