معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در گروه سنی بیش از ۱۸ سال، ۹۰ درصد دُز اول واکسن، و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند، اما ۳۰ درصد افراد استان هنوز واکسینه نشده اند.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 14 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، محمد مهدی خواجه ئیان افزود: در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دانش آموزی، دُز اول ۷۸ درصد و دُز دوم ۵۰ درصد واکسینه شده اند.


وی اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که در گذشته موجب مرگ و میر می‌شدند هم اکنون با انجام واکسیناسیون دیگر رخ نمی‌دهد در زمینه کرونا هم با واکسیناسیون می‌توان جلوع شیوع و پیشروی آن را گرفت.


خواجه ئیان با بیان اینکه هم اکنون از معدود استان‌هایی هستیم که تمام شهرستان هایش رنگ آبی دارد افزود: علت آن تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم است که مرگ و میر‌ها، شمار بستری‌ها و ابتلا به بیماری سخت کرونا را کاهش داده است.


وی تاکید کرد: واکسیناسیون درمان بیماری است بلکه یک اقدام پیشگیرانه در همه دنیاست بنابراین واکسن‌ها باید تزریق شوند و مدت زمانی از تزریق بگذرد و پس از آن ایمنی نسبی برای فرد حاصل می‌شود تا در مفابل حملات جدیدی که ویروس در ماه‌های آینده ممکن است به وقوع بپیوندد خود را مقاوم نگه داریم.


خواجه ئیان با اشاره به اینکه دُز سوم واکسن کرونا بانام دُز بوستر یا تقویتی در استان و کشور برای افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران خاص که دو دُز را دریافت کرده اند تزریق می‌شود افرود: زمان دُز سوم برای این افراد بعد از گذشت ۴ تا ۶ ماه است و توصیه می‌شود واکسنی از همان نوع یا واکسنی که خاص دُز سوم است تزریق شود.


وی گفت: هم اکنون در زمینه واکسن وارداتی و تولید داخل هیچ گونه کمبودی در استان نداریم و تنها نگرانی ما عدم مراجع برخی افراد برای تزریق واکسن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار