مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به آزادی ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد در ۷ ماه امسال گفت: این زندانیان که ۵۵ میلیارد تومان بدهی داشتند با پرداخت ۱۰ درصد بدهی آنان با مشارکت خیران و گذشت شاکیان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 10 November 2021

 

رضا مقبلی‌قرائی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل زندان‌ها به کانون کاربرد آموزش‌های نیکی اظهار داشت: در ۷ ماه گذشته در این راستا اقدامات و طرح‌های مهمی اجرا شده است.

وی از رتبه چهارم اداره کل زندان‌های استان بوشهر در کاهش جمعیت کیفری خبر داد و بیان کرد: این مهم در راستای تحکیم بنیان خانواده زندانیان بسیار موثر است که با تعامل دستگاه قضایی مسیر شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به بررسی مشکلات زندانیان به‌صورت چهره به چهره در زندان‌ها خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه قضایی در ۷ ماه امسال ۱۵ مورد رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان بوشهر و ۱۵۶۰ مورد قضات ضمن بازدید از زندان‌ها مشکلات و مسائل زندانیان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

مقبلی‌قرائی به دادرسی الکترونیکی در زندان‌های استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: با ایجاد دفاتر الکترونیکی در زندان‌های استان بوشهر ضمن رسیدگی به پرونده‌ها در کاهش اطاله دادرسی امکان ملاقات با زندانیان از طریق فضای مجازی فراهم شده است.

وی اجرا پابند الکترونیکی زندانیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده امسال ۷۳ نفر از زندانیان این استان تحت نظارت پابند الکترونیکی قرار دارند که تا پایان سال ۲ برابر می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر از استقرار دفتر خدمات قضایی الکترونیک در زندان‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ملاقات از طریق فضای مجازی و تصویری، و خدمات‌رسانی به خانواده زندانیان و رسیدگی به پرونده‌های زندانیان از جمله اهداف استقرار دفتر خدمات قضایی الکترونیک در زندان‌های استان بوشهر است.

مقبلی‌قرائی خدمات به زندانیانی که در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حائز رتبه برتر شده‌اند را مورد اشاره قرار داد و افزود: زندانیان که حافظ قرآن کریم شوند و یا گواهی مهارت در زندان کسب و یا معتادان ترک اعتیاد کنند مشمول خدمات ویژه‌ای از جمله تخفیف در مجازات و بررسی عفو آنان در کمیسیون ویژه می‌شوند.

وی از راه‌اندازی انجمن حمایت از زندانیان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون ۵ انجمن حمایت از زندانیان در استان راه‌اندازی شده که خدمات لازم به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر واگذاری ۲ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان به خانواده زندانیان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در ۷ ماه امسال ۱۸۷ زندانی جرایم سبک با مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

مقبلی با اشاره به آزادی ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد در ۷ ماه امسال تصریح کرد: این زندانیان که ۵۵ میلیارد تومان بدهی داشتند با پرداخت ۱۰ درصد بدهی آنان و مشارکت خیران و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۷۰ میلیارد نیاز به مشارکت دارند افزود: در این راستا با تأمین ۱۰ درصد از میزان بدهی زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.
مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۷ ماه امسال ۱۹ محکوم به قصاص در استان بوشهر رهایی یافتند تصریح کرد: ۱۳ تن از این افراد با مشارکت شورای حل اختلاف زندان‌های استان بوشهر از مرگ رهایی یافتند و آزاد شدند.

مقبلی از انتقال زندان مرکزی استان به خارج از شهر خبر داد و گفت: در راستای الزام سازمان‌های زندان‌های کشور برای خروج زندان‌ها به خارج از بافت شهری مقدمات لازم فراهم و زمین ساخت آن در خارج از شهر بوشهر تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار