مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر:
مسلم رحمانی گفت: گازرسانی به جزیره خارگ از سکویی دریایی در دست بررسی است که امکان داشتن چنین قابلیتی تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 08 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پوشش گازرسانی شهری در استان بیش از ۹۹ درصد و گازرسانی روستایی بیش از ۹۸ درصد است.

مسلم رحمانی با اشاره به این‌که استان بوشهر در بخش فروش گاز یکی از ۵ استان اول کشور است، افزود: در استان بوشهر سالانه بیش از ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز به مشترکان فروخته می‌شود که کمتر از ۴ دهم درصد آن یعنی ۴۵ میلیون متر مکعب در بخش خانگی است و بیش از ۹۹ درصد در صنایع، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های استان مصرف می‌شود.

او با اشاره به آغاز فصل سرد در استان بوشهر افزود: از ۲۵۰ هزار مشترک گاز خانگی در استان بوشهر درخواست داریم که پیش از راه‌اندازی وسایل گرمایشی گازی خود، ایمنی را رعایت کنند و مسیر دودکش، شیر گاز و لوله اتصال شیر به بخاری را بررسی کنند تا مشکلی برای سلامت و جان آنان پیش نیاید.

رحمانی ادامه داد: هرچند به‌دلیل اقلیم استان بوشهر و سرمای اندک و کوتاه‌مدت آن مصرف گاز در استان بالا نیست، ولی از مردم به‌ویژه در شهرستان جم و بخش‌هایی از شهرستان دشتستان می‌خواهیم تا به مصرف بهینه توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: با توجه به این‌که بیش از ۹۹ درصد مصرف گاز در استان بوشهر در بخش صنعتی است، از صنایع مستقر در استان هم می‌خواهیم که هم برای کاهش هزینه‌های خود و هم برای حفظ ذخایر، مصرف خود را بهینه کنند.

مسلم رحمانی با بیان این که ۹۸ درصد روستا‌های استان از گاز بهره‌مند هستند، گفت: گازرسانی به ۲۳ روستای باقیمانده در دست اقدام است که آن‌ها نیز تا پایان سال از این نعمت برخوردار می‌شوند و ضریب گازرسانی به بیش از ۹۹ درصد خواهد رسید.

او در پایان گفت: در بخش شهری نیز موضوع گازرسانی به جزیره خارگ در دست بررسی است و طرح آن مرحله انجام کار‌های فنی و مهندسی را طی می‌کند. باید دید که قابلیت برداشت و گازرسانی از گاز‌های سرچاهی سکوی فروزان و انتقال آن به جزیره خارگ وجود دارد یا نه؛ که این موضوع تا یک ماه آینده مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار