آیین تجلیل از حافظان قرآن استان بوشهر شامگاه روز یکشنبه در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 08 November 2021

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: قرآن نیاز جامعه انسانی را با زبانی بسیار شیوا و زیبا در همه ابعاد و زمینه‌ها تامین می‌کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ما قرآن را آنطور که شایسته آن است نشناخته‌ایم به همین دلیل برگزاری جلسه‌های تخصصی پیرامون این کتاب الهی برای شناخت و تسلط بیشتر ضروری است.

وی اضافه کرد: قرآن کتاب خداست که با شناخت آن رفتارها درست، حجاب‌ها برداشته و افراد به شرایط عالیه انسان تراز اسلامی دست می‌یابند و حقایق جهان و عالم وجود را نه تنها در این دنیا بلکه در جهان فراتر از زمین به انسان معرفی و کشف می‌کند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: معماری فکر واعتقاد انسان و بازکردن چشم انسان به عالم وجود مهمترین کاری است که خداوند به وسیله قرآن برای انسان انجام می‌دهد که اگر این کار انجام نمی‌شد ذهن بشر در فضای دنیا هم نمی‌توانست کشف کند.

صفایی بوشهری گفت: قرآن راه زندگی سالم پراز سعادت، رستگاری و سبک زندگی صحیح که انسان درعرصه فردی، اجتماعی و تمدنی مطابق فطرت خود به آن نیاز دارد در قالب برنامه زندگی به انسان نشان داده و بایدها و نبایدهای زندگی که موجب آرامش، معنویت، سعادت و پیشرفت بشردر حوزه عمل می‌شود را برای انسان ترسیم می‌کند.

امام جمعه بوشهر ارائه علم روابط صحیح انسانی با عنوان اخلاق اسلامی تراز اسلام را از جمله رهاوردهای قرآن برای انسان عنوان کرد.

وی افزود: قرآن تمام عبرت‌های تاریخی را بیان می‌کند و اعتقادات درست را مطابق با داده‌های الهی و رفتارهای صحیح انسانی و تمدن آفرینی را به جامعه ارائه می‌کند.

صفایی بوشهری گفت: حافظان کتاب قرآن ناطق الهی هستند که هم در دنیا و هم در آخرت حریم و حرمت دارند.

وی خطاب به حافظان قرآن استان بوشهر تاکید کرد: اما خود حافظان قرآن باید با دقت حریم قرآن را حفظ کنند و در مسیری قدم نگذارند که مقابل این کتاب الهی باشند.

وی یادآور شد: خانواده ای که در آن قرآن خوانی باشد به طور یقین دچار تهاجم فرهنگی و انحراف نمی‌شود.

در این آیین از ۴۸ حافظ قرآن در استان بوشهر تجلیل شد.

بوشهر در سال ۱۴۰۰ به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور معرفی شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار