رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر گفت: ورزش بسکتبال این استان در زمینه حمایت صنایع، در مقایسه با دیگر استان‌‏های صنعتی که حتی شاید ۵۰ درصد ظرفیت صنعتی بوشهر را ندارند، مظلوم است.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 03 November 2021

رضا رضازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهایی که از استان‌‎‌هایی با وضعیت مشابه بوشهر چندین تیم متعدد در لیگ‎‌های برتر و دسته یک حضور دارند این استان همچنان در گیر و دار شرکت دادن یک تیم آن هم با هزار مشکل در لیگ دسته یک است.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ رشد جمعیت بسکتبالیست ‎های سازمان یافته استان بوشهر با افزایش ۶ برابری به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسید ولی با این استقبال چشمگیر همچنان مسئولان این رشته ورزشی را نمی ‎بینند.

رضازاده افزود: با این وضعیت اکنون ۶ سال است که نماینده استان بوشهر در لیگ یک شرکت دارد در صورتی که با وجود حمایت موثر امکان صعود این تیم به لیگ برتر زیاد است.

وی عنوان کرد: هرچند مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اهتمام جدی به حمایت از بسکتبال دارد اما با وجود ۴۰ هیات ورزشی قادر به تامین همه نیازهای این هیات نیست.

رضازاده یادآور شد: در استان بوشهر بیش از ۲۰ مجتمع پتروشیمی فعالیت دارند که در صورت حمایت هر کدام از آنها از ۲ هیات ورزشی، مشکل ورزشکاران این استان بطورکلی برطرف می‌شود و هزینه گزافی هم نسبت به درآمد پتروشیمی ها بر آنها تحمیل نخواهد شد.

وی افزود: نماینده استان بوشهر در لیگ دسته یک فوتبال ۲ سال نیز در حمایت نیروگاه اتمی بوشهر قرار داشت ولی تیم‌‎داری این نیست که هر از چندگاهی ۱۰۰ میلیون تومان از اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و یا نیروگاه اتمی گرفته شود.

رضازاده اظهار داشت: در مسابقات کشوری مظلومیت نمایندگان استان بوشهر بیش از پیش نمایان است زیرا با حضور سایر تیم‎‌ها در هتل‌های چند ستاره و برخوردار از اتوبوس اختصاصی نماینده بوشهر باید در مهمان‎سرای اداری یا مسافرخانه سکونت و برای ترددهای بین شهری نیز به دنبال وسیله ایاب و ذهاب در ترمینال‌های مسافربری باشد.

رئیس هیات بسکتبال استان بوشهر گفت: برای حضور نماینده استان بوشهر در لیگ دسته یک بسکتبال شرایط به گونه‏‌ای است که حتی آب معدنی نیز باید هر کدام یک بطری از ابتدا تا پایان هر بازی داشته باشند و چنین وضعیتی زیبنده ورزش استان برخورداری مانند بوشهر نیست.

وی در بخش دیگری گفت: مجمع سالاانه هیات بسکتبال استان بوشهر با حضور رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان و سایر اعضای مجمع برگزار شد که دستاورد آن در مرحله نخست گزارش عملکرد اجرایی و مالی هیات بود که مورد قبول اعضا واقع شد.

رضازاده افزود: در دوران کرونایی هیات بسکتبال استان بوشهر شرایط دشواری را طی کرد و از محدود استان‏‌ها در برگزاری لیگ استانی بود.

وی عنوان کرد: در این مدت همچنین مسابقات مهارت‎‌های فردی برای رشته‌های پایه، میزبانی مسابقات رده سنی جوانان منطقه هشت، کلاس داوری درجه سه بسکتبال، کلاس کارگاهی متعدد برای مربیان و داوران و مسابقات بسکتبال سه نفره با تراز ملی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار