معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 03 November 2021

دانیال اسفندیاری سه شنبه شب در نشست ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری این شهرستان افزود: در زمان حاضر تنها راه مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیشگیری و کنترل راه‌های انتقال آن است.

وی اظهارداشت: تشکیل گشت مشترک از نیروهای شهرداری، انتظامی، محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و نظارت بر دامداری‌ها و تالاب‌ها باید انجام شود.

اسفندیاری گفت: از آنجایی که خطر این بیماری در روستاها بیشتر است، برگزاری کلاس آموزشی برای دامداران، بهورزان، بهیاران و شورای اسلامی در روستاها توسط دامپزشکی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان کرد: نظارت و پایش محیط زیست در حوزه شکاربانی از سوی اداره حفاظت محیط زیست انجام و با متخلفان برخورد جدی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی جامعه از خطرات و راه‌های انتقال و پیشگیری در مقابله با این بیماری بسیار مؤثر است، نصب بنر، تهیه کلیپ و بهره گیری از سایر روش‌های اطلاع رسانی، آگاه سازی پیرامون خطرات آنفولانزای حاد پرندگان در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

اسفندیاری بیان کرد: کنترل دست فروشی‌های پرندگان زنده در سطح شهر از سوی شهرداری و اطلاع رسانی مردم پیرامون خطرهای این بیماری انجام شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار