سرپرست مدیریت آموزش و پرورش دشتی استان بوشهر گفت: "یاسین قاسمی" دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی این شهرستان جایزه بنیاد فرهنگی البرز معروف به نوبل ایرانی را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 27 October 2021

عبدالمهدی شریف نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر کشور، آیین افتتاحیه انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ در بخش دانش‌آموزی به همت بنیاد فرهنگی البرز با حضور جمعی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، نخبگان علمی، فرهیختگان، استادان، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار آموزش و پرورش ۲۶ مهرماه برگزار شد.

وی به آیین داوری و انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ دانش‌آموزی که با حضور ۳۰ نفر از چهره‌های علمی و استادان و معلمان پیشکسوت و ممتاز کشور برگزار شد اشاره کرد و اضافه کرد: برگزیدگان نهایی طی مراسمی در آبان‌ماه امسال مورد تقدیر قرار می‌گیرند که امیدواریم این افراد بیش از پیش در عرصه‌های علمی و فرهنگی برای اعتلای ایران بدرخشند.

سرپرست آموزش و پرورش دشتی با بیان اینکه این جایزه در بخش دانش آموزی به دانش آموزان برگزیده فارغ التحصیل از مقطع متوسطه دوم اهدا شده است تاکید کرد : شاخص انتخاب دانش آموز، معدل سه پایه، کسب رتبه در المپیادها و مسابقات علمی و مهارتی، رتبه در جشنواره های علمی و پژوهشی، گواهی چاپ مقاله و ….بوده است که از میان دانش آموزان استان بوشهر، یاسین قاسمی دانش آموز فارغ التحصیل از دبیرستان متوسطه دوم شهید بهشتی (خورموج) شهرستان دشتی، به عنوان دانش اموز ممتاز کشوری در پنجاه و نهمین جشنواره بنیاد البرز انتخاب شد.

وی بیان کرد : بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده‌است و این بنیاد در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌است.

شریف نژاد اضافه کرد : این جایزه هر ساله به برگزیدگان مطرح کشوری در بخش های دانش آموزی، طلبه های علوم دینی، دانشجویان و… اهدا می‌شود و شخصیت های مهم و معتبری از کشور از جمله مینو محرز معاون وزیر سابق بهداشت از جمله دریافت کنندگان این جایزه در دوره های پیشین بوده اند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی بااشاره به اینکه از جمله ویژگی‌های انحصاری این جایزه این است که با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور محسوب می‌شود و تنها جایزه علمی بر مبنای سنت حسنه وقف است گفت : استقلال هویت و نداشتن وابستگی مادی به دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی، تنها جایزه غیردولتی بدون تحمیل هزینه‌ای برای حضور شرکت‌کنندگان و قابلیت معرفی به عنوان نوبل ایرانی در تراز جوایز معتبر علمی جهان از خصوصیات جایزه بنیاد فرهنگی البرز محسوب می‌شود.

وی افزود : انتخاب برترین‌ها برای دریافت این جایزه، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بنیاد علمی نخبگان، ‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌شود و هزینه‌های این بنیاد نیز بطور کامل از محل درآمد بنیادهای فرهنگی البرز تأمین می‌شود.

شریف نژاد تاکید کرد : بر اساس نظر داوران، ۲۰ دانش آموز از چهار رشته تحصیلی علوم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه ای و کاردانش از سراسر کشور از برگزیدگان این بنیاد فرهنگی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار